جمالی نژاد در مراسم معارفه شهردار اصفهان:
تابناک: جمالی نژاد با بیان اینکه ما میراث داران گذشتگان هستیم نه میراث خواران، گفت: رسانه ها یار بیست و سوم شهردار خواهند بود.
کد خبر: ۶۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 11 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، مراسم معارفه شهردار اصفهان البته بدون برگزاری مراسم تودیع برای سقائیان نژاد صبح امروز در تالار هنر اصفهان با حضور همه مدیران و معاونان شهردار سابق و مسئولان استانی و امام جمعه اصفهان برگزار شد.

رضا امینی رئیس شورای شهر اصفها نخستین سخنران این مراسم بود که پای تریبون آمد و گفت: شورای شهر با یک دید فراجناحی جمالی نژاد را به عنوان شهردار اصفهان انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: توسعه شهر از جمله خواسته های مردم و شورا از شهردار جدید است که باید همزمان با رفع مشکلات فعلی تحقق یابد.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه صنعت گردشگری و توسعه آن از اهم اولویت های اصفهان است، افزود: برقراری تعامل با دستگاه های دیگر استان و شهر اصفهان از دیگر درخواست های مردم از شهردار جدید است.



وی تلاش برای حذف اصفهانی ستیزی و اصفهان گریزی را از دیگر کارهای جمالی نژاد در شهرداری اصفهان ذکر کرد و گفت: مبارزه با عوامل فساد اداری ، برنامه ریزی برای کسب درآمدهای شفاف در شهرداری و میدان دادن به بخش خصوصی برای فعالیت در بخش اقتصاد شهر از دیگر اموری است که شهردار جدید باید در جهت تحقق آن تلاش کند.

امینی ادامه داد: افراد زیادی در سطح مسئولان کشوری برای تصدی شهرداری اصفهان به عنوان گزینه پیشنهادی مطرح شده بودند که در نهایت دکتر جمالی نژاد با احراز بیشترین آرا در شورای شهر به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.


در ادامه امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بهتر بود جلسه تودیع برای شهردار سابق هم برگزار می شد، اظهار داشت: بنده 13 سال است در اصفهان حضور دارم و وضعیت استان را دائم رصد می کنم به گونه ای که گزارش برخی دستگاه ها برای من سوخته است.

وی شهردار جدید اصفهان را فردی، با فضل، سالم و متدین توصیف کرد و گفت: جمالی نژاد هیچ پشتوانه سیاسی ندارد و به واسطه توانایی های خود انتخاب شده است.



آیت الله طباطبائی نژاد اظهار داشت: امیدواریم شهردار جدید بتواند همچون گذشته کارنامه مثبتی از خود به جای بگذارد و برخی اقداماتی که از گذشته آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده مانند میدان امام علی (ع) پروژه سالن های اجلاس سران و رینگ چهارم ترافیکی را به سرانجام برساند.



وی تصریح کرد: برای انتخاب معاونان نباید فشاری از سوی گروه های مختلف به شهردار وارد شود و شهردار هم باید با استفاده از نظرات نخبگان و شورای شهر مدیران شهری را انتخاب نماید.

مهدی جمالی نژاد شهردار جدید هم با بیان اینکه بازیابی بخشی از هویت از دست رفته شهر اصفهان در حوزه میراث فرهنگی و معنوی و فراهم کردن مقدمات رشد و تعالی مدنظر شهرداری قرار دارد، گفت: باید از شعارهای دست نیافتنی و کلیشه‌ای در شهر پرهیز کرد و تقلیل جدی تشریفات زاید بر نیاز و کاهش محسوس هزینه‌های غیرضروری در حوزه‌های مختلف در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد.


وی افزود: شهردار اصفهان با بیان اینکه باید نقد منصفانه را بپذیریم و آن را لازمه تکامل و ترقی بدانیم، گفت: بدون شک عدم روحیه انتقادپذیری، خواسته یا ناخواسته چنین فردی را در حصار تنگ تحجر اسیر می‌کند و خود شیفتگی سبب درهم شکستن وی می‌شود، در همین راستا باید ساز و کارهای نقد عالمانه را خوب بشناسیم.



شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان باید لایه شهر، زینت شورا، محور وحدت، پاسدار شخصیت و هویت شهر، نگران مردم، پایه عزت و عظمت اصفهان و به‌دور از هوای آلوده سیاسی بازی و سیاسی کاری باشد تا بار سنگین خدمت را به مقصد برساند.


وی اظهار کرد: شرط اصلی تحقق شعار همدلی و همزبانی میان دولت و ملت  در نهادها از جمله شهرداری، تحکیم همبستگی، هم‌سویی، هم‌افزایی و هم‌اندیشی درون سازمانی در تمام سطوح تشکیلات است.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: بدون شک این اهداف هنگامی تحقق می‌پذیرد که  عزم‌ها در زدایش و از بین بردن آثار شوم تبعیض، تحقیر و نادیده گرفتن کرامت انسانی جزم شود.

‌باید به‌سرعت مترو و قطار شهری به‌ویژه خط شمال و جنوب را به بهره‌برداری رساند تا بخشی از مشکلات آلودگی، ترافیک، ازدحام و عدم نشاط مردم برطرف شود، در همین راستا باید رویکرد توسعه عالمانه و دانایی محور شهر را تبیین کرد.

جمالی‌نژاد پیرامون سبقه فرهنگی نصف‌جهان بیان کرد:  پیشه‌وران چیره‌دست، هنرمندان فرهیخته و نویسندگان و خبرنگاران صادق سبب دمیده شدن هوای تازه در فضای فرهنگی و اجتماعی شهر می‌شوند و اگر جوانان نخبه و با نشاط شهر درک نشوند، دین خود را به پایتخت فرهنگی جهان اسلام به‌درستی ادا نکرده‌ایم.

وی همچنین با بیان اینکه ما میراث داران گذشتگان هستیم نه میراث خواران، افزود: رسانه ها یار بیست و سوم شهردار خواهند بود.



استاندار اصفهان هم در این مراسم طی سخنانی از تلاش های شهردار گذشته قدردانی کرد و گفت: خوب میشد اگر شهردار سابق هم در این مراسم حضور می یافت از زحمات وی قدردانی شود.

وی ادامه داد: استانداری اصفهان آماده است در چارچوب قانون با مدیریت شهر تعامل داشته باشد.


رسول زرگرپور تصریح داشت: مشکلات زیست محیطی از جمله چالش های شهر اصفهان به شمار می رود و همچنین نباید در شهر اصفهان الگوی بالا و پایین شهر یا فساد اداری و یا حاشیه نشینی وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: باید افراد مسلط به سیستم شهرداری به عنوان مدیران شهر انتخاب شوند لذا شهردار اصفهان مدیران خود را به دور از سیاست زدگی انتخاب نماید.

*به گزارش تابناک حکم شهردار جدید در این مراسم توسط مادر سه شهید به وی اعطا شد.

*حضور همه طیف های سیاسی اصفهان از اصولگرا تا اصلاح طلب از دیگر نکات جالب توجه این مراسم بود.

*هنرمندان و ورزشکاران از دیگر طیف هایی بودند که به مراسم معارفه شهردار جدید اصفهان آمده بودند.

*حضور همه معاونان شهردار گذشته و اعضای شورای شهر به جز عباس حاج رسولی‌ها به علت حضور در سفر زیارتی کربلا، نیز در این مراسم به چشم می خورد.

*جمالی نژاد، شهردار جدید اصفهان، زمانی سالن مراسم را ترک کرد که تمام میهمانان رفته بودند و در واقع وی بعد از بدرقه تمامی مسئولان و افرادی که به مراسم معارفه وی آمده بودند، از تالار هنر اصفهان خارج شد.








منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار