رئیس پلیس فتای مازندران از دستگیری طلافروش مجازی در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 09 May 2018

به گزارش تابناک : سرهنگ حسن محمدنژاد اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر اینکه چندی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب پیامی مبنی بر اینکه "طلای بدون کارمزد به شما می‌دهیم" که از سوی یک آی‌دی ناشناس برای وی ارسال شده بود ضمن ارتباط با مدیر کانال مقداری از طلای خود را برای تعمیر در اختیار وی قرار داده و از آن پس دیگر پاسخگوی تماس‌های وی نبوده موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و تخصصی متهم را شناسایی و در اقدامی عملیاتی وی را دستگیر کردند.

محمدنژاد تصریح کرد: متهم با ایجاد کانالی در شبکه‌های اجتماعی خود را یکی از کارکنان طلافروشی معروف شهر معرفی و با پیشنهاد فروش طلا بدون کارمزد و تعمیر جواهرات با دستمزد پایین مشتریانی را جذب این کانال کرده بود.

وی افزود: متهم پس از فریب قربانیان خود برای تحویل طلا با آنها قرار ملاقات حضوری در جایی غیر از همان طلافروشی معروف می‌گذاشت و پس از جلب اعتماد آنان با گرفتن طلا برای تعمیر به تماس آنان پاسخ نداده و طلاهای دریافتی را به‌فروش می‌رساند.

محمدنژاد گفت: پس از تشکیل پرونده متهم به مراجع قضایی معرفی شد و تحقیقات و بررسی‌های پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتای مازندران به مخاطبان فضاهای مجازی هشدار داد که به پیام‌های اغواکننده‌ای که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای آنان ارسال می‌شود هرگز توجه نکنند، زیرا افراد کلاهبردار در صدد فریب آنان از این طریق هستند و ممکن است دچار خسارات جبران‌ناپذیری شوند.

وی به صاحبان طلافروشی‌ها توصیه کرد: هیچ‌گاه طلا و جواهرات بدون فاکتور خرید را از مشتریان دریافت نکنند تا تسهیل کننده کار کلاهبرداران و سارقان نباشند.

 

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار