کد خبر: ۶۰۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 09 May 2018
 رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: سخنرانی اخیر رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان به وضوح نماینگر این بود که خروج یا ماندن آمریکا در برجام نمی‌تواند ایران را پای مذاکره مجدد در این درباره بکشاند.

به گزارش ایرنا، عبدالعلی علی عسکری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران در همدان بیان کرد: دیپلمات‌های ایران هوشمندتر از تیم‌های آمریکایی هستند و کارشکنی آمریکا هرگز نمی‌تواند بهانه‌ای برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره مجدد در مورد برجام شود.

 


وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند به بهانه مذاکره، اقدام به تلاش برای حضور و نفوذ در منطقه و مذاکره برای موشک کنند چراکه این مسائل ربطی به برجام ندارد.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: آن‌ها نمی‌توانند با در پیش گرفتن این روش‌ها ملت ایران را تحقیر کنند بلکه ملت ایران آن‌ها را تحقیر می‌کنند.

علی عسکری اضافه کرد: اروپایی‌ها بدانند که آن‌ها در همسایگی مسلمانان ساکن هستند و باید با ملت ایران صادقانه رفتار کنند.

وی افزود: اروپایی‌ها اقدام به وساطت برای آمریکا برای کشاندن ایران پای میز مذاکره نکنند چراکه موضوع موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان مثلت شومی را تشکیل داده و بر این باور بودند که با ایجاد دولت اسلامی عراق و شام می‌توانند بر عراق و شامات مسلط شده و در ادامه به ایران حمله کنند.
علی عسکری اضافه کرد: با مشاوره فکری ایران و بهره گیری از تجارب‌های ارزشمند این کشور، عراق و سوریه از شر داعش پاک شد.

وی با بیان اینکه این مثلث شوم هنوز فعال است، افزود: دشمنان به دنبال شکست در این جبهه، برجام را بهانه قرار داده و حتی پویش خروج ایران از سوریه راه انداختند که این کار آن‌ها شیطنت آمیز است.

دانشکده صداوسیما در همدان ایجاد می‌شود

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی در بالاترین تراز در قدیمی‌ترین استان کشور با ۶ هزار سال سابقه تاریخی اجرا شد که امیدواریم این جشنواره نقطه عطفی در تولیدات پویانمایی شود.
علی عسکری افزود: انیمیشن هنری برای خلق دنیایی جدید با بهره گیری از توانایی و خلاقیت بشمار می‌رود که برای مخاطبان این فضا دارای جذابیت است.

وی اضافه کرد: امروزه انیمیشن در ایران از نجابت و پاکی برخوردار بوده و شاهراهی برای انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان شده است.
 
رئیس سازمان صدا و سیما بیان کرد: هم اینک شاهد افزایش و رونق فیلم‌های سینمایی سه بعدی هستیم و این سازمان از انیمیشن صنعتی به عنوان هنر صنعت، پشتیبانی می‌کند.

علی عسکری گفت: با توجه به اهمیت و شدت تاثیر گذاری پویانمایی بر روی نسل نو، باید مهندسی پیام را در ادبیات نمایشی دنبال کنیم و در این راستا می‌توان از گنجینه ادبی، هنری، کتب شعرا، نویسندگان و مورخان استفاده کرد.وی خاطر نشان کرد: صدا و سیما حجم زیادی از انیمیشن را به علت کیفیت و ارزانی از خارج کشور تامین می‌کرد، اما برگزاری این جشنواره موجب شتاب در تولیدات داخلی شد.
 
وی ادامه داد: نخستین جشنواره ملی پویانمایی بستری برای شناسایی استعداد‌ها و کاهش خرید این گونه آثار از خارج کشور شده است.

رئیس سازمان صدا و سیما اضافه کرد: به منظور حمایت از پویانمایی افزایش ۲۵ درصدی اعتبارات، مذاکره با دولت و بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان در دستور کار است.

علی عسکری گفت: برای انجام کار‌های علمی دانشکده صدا و سیما در همدان راه اندازی و در ۳۰ استان و ۳۳ مرکز برای انیمیشن امکانات ایجاد می‌شود تا با ورود نیرو‌های خلاق استان‌ها به این عرصه انقلاب انیمیشن رخ دهد.
وی بیان کرد: شمار اعضای پیام رسان سروش به مرز ۱۰ میلیون رسیده است که این یک افتخار ملی است.

 حمایت مالی از پویانمایی
رئیس سازمان صدا و سیما گفت: به منظور حمایت از تولیدات پویانمایی کانالی ایجاد شده است تا متقاضیان بتوانند آثار سه تا پنج دقیقه‌ای تولید و در این کانال بارگذاری کنند.

عسکری افزود: تیمی اقدام به ارزیابی این فیلم‌های کوتاه کرده و در صورت تائید بلافاصله هزینه آن به تولید کننده پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: برای گسترش اشتغال باید بازار 'محتوای پویانمایی' ایجاد شود تا هنرمندان تولیدات خود را با قرار دادن در این فضا به فروش برسانند.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران از روز ۱۵ اردیبهشت به مدت سه روز در همدان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار