عضو شورای اسلامی خوزستان مطرح کرد
عضو شورای اسلامی خوزستان با بیان اینکه در سال 94 از سوی استاندار وقت درخواست معوض کشت برای کشاورزان خوزستان به معاون اول رئیس جمهور ارسال شد، گفت: این درخواست روی زمین ماند و تاکنون یک ریال معوض کشت هم مصوب نشده است.
کد خبر: ۶۰۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ 06 May 2018

سید حسین موسوی آلبوشوکه ‌ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی خوزستان با بیان اینکه اولویت اول ما برای کشاورزان تامین آب مورد نیاز است، اظهار کرد: چنانچه با محدودیت منابع آبی روبرو شویم و قرار باشد کشاورزان را از کشت ممنوع کنند باید به کشاورزان محروم از آب معوض کشت پرداخت شود تا معیشت آنها به خطر نیفتد.

وی افزود: ممنوعیت کشت محصولات کشاورزی در استان نه تنها هزاران کشاورز را بیکار و گرسنه می کند بلکه تبعات ناگوار امنیتی را برای استان در پی دارد.

عضو شورای اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه در سال 94 از سوی استاندار وقت درخواست معوض کشت برای کشاورزان خوزستان به معاون اول رئیس جمهور ارسال شد، گفت: این درخواست روی زمین ماند و تاکنون یک ریال معوض کشت هم برای کشاورزان استان مصوب نشده است.

آلبوشوکه افزود: این در حالی است که کشاورزان برخی استان‌ها مانند اصفهان در همان سال‌ها معوض کشت گرفتند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود کشاورزان خوزستانی نیز مانند کشاورزان اصفهانی که چندی پیش بر اساس مصوبه هیئت دولت، صنایع پرآب مکلف به پرداخت خسارت عدم کشت کشاورزان محروم از آب شدند این مصوبه در خوزستان نیز اجرایی شود.

آلبوشوکه عنوان کرد: با تشکیل صندوقی متشکل از صنایع پرآب استان مانند نیشکر، پتروشیمی و فولاد، خسارت کشاورزان محروم از کشت جبران شود.

وی انتقال آب درون حوزه‌ای در خوزستان را یکی از راهکارهای جبران کمبود آب کشاورزی عنوان کرد و افزود: بخشی از آب کارون به اراضی محروم از آب انتقال داده شود تا کشاورزی در این مناطق تعطیل نشود.

 

منبع: فارس

برچسب ها: کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار