مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: دانش آموزان استان در امتحانات کتبی دیپلم رتبه سه کشور و در کنکور سراسری رتبه چهارم کشور را کسب کردند.
کد خبر: ۶۰۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 06 May 2018

به گزارش تابناک قم،حمید رضا شیخ الاسلام با اشاره به وضعیت معیشت معلمان استان اظهار کرد: حق التدریس معلمان قمی تا آبان ماه سال گذشته پرداخت شده، اولویت اداره کل آموزش و پرورش استان قم پرداخت این حقوق است، اما این اعتبارات ملی است و دست مدیران قم نیست.

وی ادامه داد: بخش اعظم اعتبارات اداره کل آموزش و پرورش استان قم اعتبارات ملی است، تنها بخشی از اعتبارات تملک این اداره کل که مربوط به نوسازی مدارس است، اعتبارات استانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: براساس قانون باید انجمن اولیا و مربیان تشکیل شود و براساس پیشنهاد مدیر مدرسه و تصویب این انجمن، برنامه ای در مدرسه اجرا خواهد شد، البته اجبار برای دریافت وجه از دانش آموزان براساس قانون درست نیست.

شیخ الاسلام با اشاره به وضعیت مدارس شهر قم اظهار کرد: حدود هشت درصد از مدارس این شهر، هیأت امنایی است، دریافت وجه در مدارس خاص قم از دانش آموزان قانونی است، چند روز پیش یک میلیارد تومان را به عنوان سرانه در بین بخشی مدارس این شهر تقسیم کردیم.

وی ادامه داد: در راستای فرهنگ سازی در زمینه مصرف کالای داخلی، کارگروه‌هایی را در استان قم ایجاد کردیم تا بتوانیم در میان دانش آموزان این استان فرهنگ سازی کنیم، نقش دانش آموزان در این زمینه مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در این استان تالاری را به نام آموزش ایجاد کردیم تا کلاس‌های ضمن خدمت را برای معلمان در این تالار با استفاده از بهترین اساتید قم و کشور برگزار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان قمی در امتحانات کتبی دیپلم رتبه سه کشور و در کنکور سراسری رتبه چهارم کشور را کسب کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار