معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: جهان امروزه به این نتیجه رسیده است که بخش خصوصی تنها نسخه درمان اقتصاد کشورها و موتور محرکه آن است.
کد خبر: ۶۰۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 06 May 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی شجاعی شامگاه شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در سال 96، افزود: باید برخی از کرسی های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود و اگر هر کسی در جای مناسب خود قرار گیرد، کارها به انجام می رسد.
وی ادامه داد: شاهد بر این مدعا نیز شرکت های فراوان دولتی با زیربناهای قدیمی و بودجه های میلیاردی است که اکنون در وضعیت زیان ده قرار دارند.
وی گفت: باید قبول کنیم که دولت نمی تواند اشتغال ایجاد کند زیرا ایجاد اشتغال فقط توسط بخش خصوصی انجام می شود چون با نگاه مدیریت 'حفظ وضع موجود' و حتی اندکی فراتر از آن، نمی توانیم به رشد و توسعه دست یابیم.
وی افزود: این نوع نگاه مدیریتی، تغییر و تحولی بویژه در بخش های اقتصادی ایجاد نمی کند.
معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: سیاست ها و برنامه های حاکمیتی، دولتی و مصوبات مجلس همگی مبنی بر رشد و توسعه اقتصادی است اما شاهد تحقق این هدف در جامعه نیستیم زیرا برای رسیدن به آن نیاز است مسیر، فکر و دیدگاه تغییر کند.
شجاعی گفت: بخش خصوصی به دلیل داشتن انگیزه کسب درآمد، نگاه تحول خواه دارد و به دنبال بهره مندی از فرصت هاست در حالی که در عرصه اقتصاد و توسعه صادرات، دیواری به دور خود کشیده ایم و جهان و تحولات اقتصادی آن را نگاه نمی کنیم.
وی اضافه کرد: بی شک در هر بخشی از کشور که بخواهیم سرآمد بوده، رشد و توسعه داشته باشیم باید زیرساخت های اقتصادی را فراهم کرده، دانش محوری و تسلط دانایی را اهرم قرار دهیم.
شجاعی گفت: زمان آن رسیده که خودمان برای مشکلات استان بدون توجه به مصوبات دست و پاگیر و بروکراسی های زائد، چاره ای بیاندیشیم. 
وی افزود: می توانیم از شاخص تراز تجاری (تفاوت میان ارزش پولی واردات و صادرات در یک دوره معین) برای ارزیابی حال خوب مردم استفاده کنی زیرا تراز تجاری مثبت به این معنی است که حال مردم خوب است، در کشور تولید انجام می گیرد، مردم مشغول به کار هستند و شاخص های اقتصادی درست عمل می کنند.
وی ادامه داد: این شاخص می تواند با حضور فعال بخش خصوصی و هم افزایی بین بخش های دولتی و خصوصی، مثبت شود. 
معاون استاندار اصفهان گفت: سیاست مدیریت استان نیز بر افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد استان و کنار گذاشتن سیاست هایی است که این بخش را اذیت می کند. 
در این مراسم از بیش از 50 صادرکننده نمونه استان اصفهان تجلیل شد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار