شهردار زرقان با اشاره به مناسب‌سای فضای شهر زرقان برای معلولان و سالمندان، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این شهر در آینده نزدیک به شهر پایلوت مناسب‌سازی برای معلولان و سالمندان تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 05 May 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: غلام فروزان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه بیشتر معابر شهر زرقان برای عبور و مرور معلولان و سالمندان مناسب‌سازی شده و در سال گذشته نیز کار اصلاح 2500 متر مربع از معابر این شهر انجام شده است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این شهر در آینده نزدیک به شهر پایلوت مناسب‌سازی برای معلولان و سالمندان تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی معابر تنها یک بخشی از فعالیت‌های مناسب‌سازی شهری برای معلولان و سالمندان است و برای تمام ورودی‌های ادارات، بانک‌ها، رستوران‌ها و غیره باید رمپ‌ ساخته شود، عنوان کرد: بهینه‌سازی و اصلاح پیاده‌روها،، ورودی‌ رستوران‌ها، ادارات، بانک‌ها و غیره در اولویت است.

فروزان با اشاره به نامگذاری 20 اردیبهشت‌ماه به نام روز زرقان، اظهار داشت: با توجه به گستردگی برنامه‌های ویژه این روز با موافقت اعضای شورای شهر از امسال هفته بزرگداشت زرقان برگزار خواهد شد که افتتاح ساختمان جدید دانشگاه پیام‌نور زرقان، افتتاح بلوار دانشگاه پیام‌نور، افتتاج چمن مصنوعی از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به قرار گرفتن پارکینگ توقیفی شهر زرقان در مرکز شهر و چهره زشتی که خودروهای تصادفی به این قسمت شهر داده است، گفت: همزمان با هفته زرقان پارکینگ توقیفی جدید زرقان در افتتاح خواهد شد.

شهردار زرقان اینکه همزمان با هفته زرقان خانه تاریخی سردار زرقانی که قدمت آن به دوره زندیه بازمی‌گردد به عنوان موزه مردم‌شناسی زرقان افتتاح می‌شود، افزود: جشن بزرگ روز زرقان نیز در روز پنجشنبه 20 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و در این جشن از نخبگان، خیران و ورزشکاران مدال‌آور جهانی شهر زرقان تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ دوچرخه‌سواری در روز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه با حضور نزدیک به یک‌هزار دوچرخه‌سوار، عنوان کرد: در شهر زرقان سینما وجود ندارد اما به مناسبت هفته زرقان سالنی برای اکران فیلم‌های «لاتارر» و «به وقت شام» در این هفته در نظر گرفته شده است.

فروزان با بیان اینکه بخش زرقان اولین بخش تاسیس شده در کشور است و قدمت شهرداری آن به 79 سال پیش می‌رسد، گفت: شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، صفاشهر و خرامه جز بخش زرقان بودند که به مرور در تقسیمات کشوری به شهرستان تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ارتقا شهر زرقان به شهرستان یکی از خواسته‌های جدی مردم زرقان است، افزود: نزدیک به 400 کارخانه و یک شهرک صنعتی با 70 کارگاه صنعتی و تولیدی در این شهر واقع شده است و قرارگیری 24 درصد صنایع فارس در این شهر نشان‌دهنده اهمیت این شهر است که امید است با تبدیل به شهرستان خواسته مردم آن محقق شود.

شهردار زرقان با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی شهر زرقان که در دامنه کوه بلند قرار گرفته و وجود کارخانه‌های متعدد سبب آلودگی هوای شهر شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهر زرقان در مسیر عبور و ترانزیت قرار نگرفته و در تلاش هستیم که با مطالعات و کار کارشناسی با احداث جاده کمربندی شهر را به مسیر ترانزیت وصل کنیم.

وی بیان کرد: شهر زرقان بدون درنظر گرفتن پارک جنگلی 220 هکتاری که در ورودی شهر قرار دارد 60 هکتار فضای سبز دارد که بات توجه به جمعیت 33 هزار نفری سرانه فضای سبز این شهرستان 20 متر مربع است.

فروزان با بیان اینکه بودجه شهرداری زرقان 22.5 میلیارد تومان است که 10 میلیارد تومان از آن برای کارهای عمرانی در نظر گرفته شده است، افزود: راه‌اندازی ترمینال جدید مسافربری زرقان در ورودی شهر، احیای محله تاریخی زکی خانی، نصب المان میدان امام، طراحی و ساخت سرای محله دودج، ساخت آمفی تئاتر روباز برای اجرای تعزیه، تئاتر و غیره از جمله برنامه‌های عمرانی شهرداری زرقان در سال پیش رو است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار