معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت:رویکرد ما در ورزش دانش‌آموزی توجه به ورزش‌های نوپدید مثل یوگا، فیتنس و پیلاتس در مدارس است.
کد خبر: ۶۰۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 05 May 2018

 به گزارش تابناک تبریز، رسول صادقی با اشاره به ساحت‌های مختلف تربیتی مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: تا زمانی که به حوزه سلامت دانش‌آموزان به اندازه سایر ساحت‌ها توجه نکرده‌ایم در رسالت اصلی خود برای تربیت دانش‌آموز موفق نیستیم.

وی بیان کرد: هر دانش‌آموز در یک زمینه استعداد دارد و به یک دانش آموز ورزشکار مقام آور باید به همان اندازه ارزش داد که به یک دانش‌آموزی که در کنکور رتبه می‌آورد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: اخلاق باید یکی از برندهای ورزش دانش‌آموزی باشد و این گفتمان باید نهادینه شود که ورزش دانش‌آموزی ورزش بر برومندی است و نه فقط برای تنومندی.

صادقی با بیان این که اخلاق حلقه گمشده ورزش قهرمانی است، گفت: در ورزش دانش‌آموزی و در تمام فعالیت‌های ورزشی مدارس باید اخلاق مورد توجه معلمان ورزشی و دانش‌آموزان باشد.

وی از اجرای جنبش ملی آمادگی جسمانی از مهرماه در مدارس خبر داد و گفت: در صورت تحقق این امر شاهد نشاط و شادابی در مدارس و ارتقا شاخص‌های سلامتی دانش‌آموزان خواهیم بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: ورزش فوتبال یکی از برندهای اجتماعی و عامل شاداب و نشاط در جامعه است و هر وقت تیم فوتبال برنده می‌شود نشاط در جامعه افزایش می‌یابد ولی با وجود هزینه‌های میلیاردی که برای تیم‌های فوتبال می‌شود متاسفانه به همان اندازه توسعه نمی‌یابد.

صادقی تصریح کرد: استعدادیابی باید از مدارس و ورزش دانش‌آموزی آغاز شود و معلمان ورزشی نیز به این امر همت گمارند ولی متاسفانه به دلیل عدم ارتباط سازمان یافته با اداره ورزش استان این پروسه دچار اختلال است.

وی گفت: رویکرد ما در ورزش دانش‌آموزی توجه به ورزش‌های نوپدید مثل یوگا، فیتنس و پیلاتس در مدارس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از توسعه فضاهای ورزشی استان خبر داد و گفت: به همین منظور 30 زمین چمن مصنوعی در هفته دولت در نواحی و مناطق استان افتتاح می شوند.

صادقی بیان کرد: تابستان امسال تبریز میزبان 5 هزار دانش آموز کشور در قالب مسابقات المپیاد دانش آموزی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :