رییس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: سال گذشته، یک هزار و276 رقبه موقوفه با نیت های مذهبی و فرهنگی به ارزش 30 میلیارد ریال در این استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۶۰۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 05 May 2018

به گزارش تابناک قم،عارف فرجامی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 70 مورد رقبه موقوفه به ارزش هفت میلیارد ریال در این استان ثبت شده است.

وی با اشاره به این که حدود70 درصد موقوفه ها در استان قم با نیت های مذهبی به ثبت می رسد، گفت: سال گذشته عمده وقف ها برای روضه خوانی، عزاداری و تعزیه خوانی سید الشهدا(ع) و قرائت قرآن ویژه ماه های محرم، صفر و رمضان بوده است.

وی ادامه داد: درمان، ایتام، مستمندان، اسکان و کمک هزینه های ازدواج از دیگر حوزه هایی است که درصد کمی از موقوفه ها را به خود اختصاص داده است.

فرجامی در ادامه با اشاره به این که در اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، واحد مشاوره موقوفه راه اندازی شده است، گفت: در این واحد به واقفان مشاوره داده می شود تا در حوزه هایی که نیاز مردم است اقدام به وقف کنند تا بر اساس نیت آنان موقوفه ها هزینه شود.

وی همچنین با بیان این که طرح «همه واقف باشیم» باید در جامعه فرهنگسازی شود، گفت: با اجرایی شدن این طرح، هر کسی می ‌تواند بر اساس توان مالی خویش به سنت حسنه وقف عمل کند.

وی اضافه کرد: وقف یکی از آموزه های دین اسلام است به گونه ای که در سیره پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم به آن توجه شده و نقش مهمی در برطرف کردن نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار