عجیب، ولی واقعی؛
شورای جهانی طلا اعلام کرد تقاضا برای سکه و شمش طلا در ایران در سه ماه نخست ۲۰۱۸ مصادف با زمستان ۹۶ به ۹/۳ تن افزایش یافته که بالاترین رقم در ۳ سال اخیر است.
کد خبر: ۶۰۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 05 May 2018

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس کاهش ارزش ریال و افزایش نگرانی ها در مورد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌ها، رغبت ایرانی‌ها در سه ماهه نخست امسال به خرید طلا افزایش یافته است.

شورای جهانی طلا در گزارشی در روز پنج شنبه اعلام کرد: «به علت نگرانی سرمایه گذاران در مورد وخیم|‌تر شدن روابط ایران و آمریکا و چشم انداز اقدامات کنترلی ارزی»، تقاضا برای سکه و شمش طلا در ایران در سه ماه نخست امسال به 9.3 تن افزایش یافته و به بالاترین رقم در 3 سال اخیر رسیده است.

دونالد ترامپ در 12 می مصادف با 22 اردیبهشت تصمیم می گیرد که آمریکا را در توافق بین المللی که فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در عوض رفع تحریم ها محدود کرد نگه دارد یا نه.

ارزش ریال در چند ماه گذشته چندین بار در برابر دلار آمریکا به کمترین قیمت خود رسید و دولت ایران برای یکسان سازی نرخ ارز اقداماتی انجام داد.

بر اساس آمار گزارش شورای جهانی طلا، برخلاف، بالا رفتن تقاضا برای سکه و شمش طلا، مصرف جواهرات در ایران در سه ماهه نخست امسال به نسبت سال گذشته 16 درصد کاهش یافته و به 10.7 تن رسیده است.

آلیستیرهی ویت، رئیس بخش اطلاعات بازار شورای جهانی طلا گفت پس از اینکه دولت ایران سال گذشته مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی بر طلا جواهرات اعمال کرد، خریداران به خرید شمش و سکه بیشتر به چشم سرمایه گذاری نگاه می کنند تا به چشم جواهر.

وی افزود بانک مرکزی ایران همچنین عرضه سکه را در سه ماهه نخست امسال افزایش داد و «اندکی» از رشد قیمت ها کاسته شد. «این عوامل سبب شده است تا سکه در مقایسه با جواهرات به یک کالای سرمایه گذاری قابل توجه تبدیل شود.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار