آیت‌الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه خیران باید به وقف توجه داشته باشند گفت: در گذشته خیران مدرسه‌ساز موقوفاتی برای مدارس در نظر می‌گرفتند تا هزینه‌های مدارس نیز تامین شود.
کد خبر: ۶۰۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 04 May 2018

به گزارش تابناک قم،‌ آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی پنجشنبه شب در دیدار جمعی از خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه آنچه در نهایت برای انسان باقی می‌ماند کار خیر و عمل نیکو است گفت: اموال دنیوی فانی است و تنها کار خیر و عمل نیکو است که برای انسان باقی می‌ماند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: انسان باید از آنچه که به آن علاقه دارد، در راه رضایت الهی انفاق کند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر الگو قرار دادن ائمه معصومین در انفاق و کمک به دیگران گفت: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه شود، همکاری دولت با خیران مدرسه ساز است چراکه برخی از مشکلات تنها با کمک و توسط دولت قابل حل است.

وی با تأکید بر اینکه خیران باید به وقف نیز توجه داشته باشند ادامه داد: در گذشته خیران مدرسه‌ساز موقوفاتی نیز برای مدارس در نظر می‌گرفتند تا هزینه‌های مدارس تامین شود و این یک عمل پسندیده و ارزشمند است.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: خیران باید علاوه بر ساخت و احداث مدارس، به ساخت و نوسازی مدارس علمیه هم توجه کنند.

وی در پایان با اشاره به آثار و برکات کار خیر خاطرنشان کرد: احسان و کار خیر موجب می‌شوند انسان به جایگاه و مقام والا برسد و آثار و برکاتی بسیار زیادی در زندگی دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار