فرماندار قم:
فرماندار قم گفت: خدماتی که در نیمه شعبان امسال به زائران مسجد جمکران در قم ارائه شد با توجه به تعامل همه دستگاه های خدمت رسان، ضمن برخورداری از کیفیت مطلوب، نسبت به سال های گذشته هدفمندتر بود.
کد خبر: ۶۰۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 03 May 2018

به گزارش تابناک قم،رضا سیارافزود: با برگزاری جلسه های مستمر ستاد تسهیلات زائران، برنامه ریزی های مناسبی صورت گرفت و توانستیم هماهنگی های خوبی بین دستگاه های مسئول ایجاد نماییم.

وی با اشاره به آمادگی کامل همه دستگاه های خدمت رسان از چند روز قبل از نیمه شعبان، اضافه کرد: هیچ خدمتی از ذهن مسئولان استان دور نمانده بود و نهادها درحد توان به میدان آمدندو به صورت شبانه روزی تسهیلات مورد نیاز زائران را ارائه نمودند.

وی ادامه داد: تا زمانی که زائران در مسجد جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور دارند، دستگاه های خدمات رسان نیز به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

سیار با اشاره به آمد و شد چند میلیونی زائران در نیمه شعبان به قم، خاطرنشان کرد: به طور حتم جمعیت امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشت، ولی درصد افزایش پس از رصد دوربین های پلاک خوان سطح شهر و توسط دستگاه های ذیربط اعلام می شود.

وی بیان کرد: امسال با افزایش 60 هکتاری نسبت به پارسال، مساحت پارکینگ های اطراف مسجد جمکران به 200هکتار افزایش یافته بود و با توجه به نظمی که توسط نیروهای بسیجی در پارک خودروها اعمال شد، تعداد خودروهای پارک شده در پارکینگ ها نسبت به سال گذشته افزایش بیش از 35 درصدی داشت.

وی افزود:دلیل نبود خط کشی و آسفالت پارکینگ ها، اجاره ای بودن این مکان ها بود، ولی در عین حال از روشنایی و امکانات خوبی برخوردار بود.

سیار ادامه داد: اختصاص اتوبوس های رایگان برای انتقال شهروندان از نقاط پنچ گانه قم به مسجد جمکران اقدام بسیار خوبی از سوی شهرداری بود که باعث کاهش ترافیک شده بود.

وی با اشاره به بسیج 62 ناظر بهداشتی پیرامون جمکران، گفت: ناظران بهداشتی بر نذورات مردمی و ایستگاه های صلواتی از نظر کیفیت و رعایت بهداشت در توزیع مواد غذایی نظارت مستمری داشتند و مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.

وی افزود: ناظران سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعزیرات حکومتی در قالب اکیپ هایی بر فروش کالا و خدمات و توزیع آرد بین نانوایی های این منطقه نظارت داشتند و در صورت بروز تخلف رسیدگی های لازم به عمل می آمد.

فرماندار قم تصریح کرد: با حضور بسیج و چهار هزار نیروی انتظامی و راهور، شاهد امنیت بسیار خوبی در همه حوزه ها بودیم و گزارش خاصی از سرقت خودرو ارائه نشد؛ جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر نیز از اقدام های مناسبت توسط این نیروها بود.

وی افزود: شهرداری قم به بیش از 160 ایستگاه صلواتی مجوز داده بود و تمام مسئولان این ایستگاه ها از نظر مباحث امنیتی، بیوتروریسم، بهداشتی، ترافیکی و فرهنگی آموزش دیده بودند.

وی به اقدام های فرهنگی درنیمه شعبان اشاره و بیان کرد: یک هزار و 200 تن از نیروهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن فعالیت ارشادی، نقش بسیار پیشگیرانه ای از نابسامانی های احتمالی داشتند.

سیار اضافه کرد: برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی و مباحث دینی در اطراف مسجد جمکران و چند بقعه امامزادگان و همچنین اسکان زائران در اماکن متبرک از اقدام های ارزشمند سازمان اوقاف و امور خیریه در این روزها بود.

وی به برپایی بیمارستان سیار عاشقان ولایت در مسجد جمکران نیز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان که در شبستان امام رضا(ع) این مکان مقدس برپا شده بود که به همراه بیش از 16 اتوبوس آمبولانس و اورژانس 115 نقش بسیار خوبی در درمان بیماران داشت.

همه ساله در ایام نیمه شعبان عاشقان و شیفتگان حضرت ولیعصر(عج) از سراسر ایران اسلامی با تشرف به مسجد مقدس جمکران در جشن ولادت آخرین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت شرکت کرده و برای ظهور و سلامتی ایشان دست به دعا برمی دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار