رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: روحانی همواره نشان داده است که نه اعتقادی به فیلترینگ دارد و نه با این قضیه موافق است که کاربران ایرانی بصورت انحصاری از پیام رسان‌های خارجی استفاده کنند، بلکه معتقد به تنوع پیام رسان‌های ایرانی و خارجی است.
کد خبر: ۵۹۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 03 May 2018

به گزارش تابناک : علی نکویی در رابطه با صدور حکم قضایی برای فیلتر تلگرام، گفت: آقای روحانی نظرشان را در این رابطه به صراحت اعلام کردند؛ فیلترینگ کارساز نیست و ایشان  مخالف فیلترینگ هستند.

وی افزود: اما اینکه در حال حاضر و بعد از صدور این حکم قضایی روحانی چه تصمیمی خواهد گرفت، من نمیدانم و باید منتظر بود و دید، ولی ایشان غیر از وعده های انتخاباتی در زمان‌های دیگر نیز نشان دادند که نه اعتقادی به فیلترینگ دارند و نه با این قضیه موافق هستند که کاربران ایرانی بصورت انحصاری از پیام رسانهای خارجی استفاده کنند، بلکه نظر دارند باید تنوع پیام رسانهای ایرانی و خارجی وجود داشته باشد.

نکویی اضافه کرد: ولی حدس من و بسیاری دیگر این است که با وجود دانش امروزی خصوصا در بحث الکترونیک و فضای مجازی و ...، دیگر بحث فیلترینگ و مسدود کردن پیام رسانها بسیار ساده اندیشی است.  بالاخره راه حل هایی پیدا می شود؛ به همین دلیل آقای روحانی معتقدند که این بستن ها و محدود کردن هاحق مردم را از بین خواهد برد و نتیجه دیگری نخواهد داشت، نهایتا مردم  به راه دیگری کشیده می شوند.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده است، در گذشته برای ویدئو و تحریم آن چه بحث ها، جدل‌ها و چه قصه هایی وجود داشت، ولی امروز قضیه عوض شده است؛ در خصوص ماهواره هم همینطور.

نکویی تاکید کرد: آقای روحانی با فیلترینگ موافق نیست و بارها نظرش را در این زمینه اعلام کرده است.

وی در خصوص نقض وعده انتخاباتی و واکنش رییس جمهور، گفت: همه چیز بستگی به شرایط دولت و شرایط قضایی خاصی که حاکم شده دارد. بالاخره در اختیارات قانونی هئیت اجرایی محدودیت‌هایی داریم. در حال حاظر نیز وزارت ارتباطات یا یک مقام دستگاه اجرایی حکم فیلتر را صادر نکرده است.

نکویی تأکید کرد: فیلترینگ تلگرام، یک حکم قضایی است، آنهم از طرف یک بازپرس که از لحاظ حقوقی نمی دانم این حکم تا چه اندازه می تواند اعتبار داشته باشد. این را باید کارشناسان حقوقی نظر بدهند. دستور فعلی برای فیلتر تلگرام، حکم قاضی نیست یک بازپرس این حکم را صادر کرده و اینکه چنین حکمی چقدر می تواند اعتبار داشته باشد را نمی دانم، باید منتظر بود و دید .

 

 

منبع : ایمنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار