رئیس آموزش و پرورش خرمشهر خبر داد:
رئیس آموزش و پرورش خرمشهر گفت: امسال اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی از سوی منطقه آزاد اروند برای تعمیر و تجهیز مدارس خرمشهر تعیین شده است.
کد خبر: ۵۹۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 03 May 2018

 

اختصاص ۳.۸ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز مدارس خرمشهر

ناصر علی فرد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال ۹۵ اعتباری از سوی سازمان منطقه آزاد اختصاص نیافته بود که امسال اعتباری معادل سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز مدارس خرمشهر از سوی این سازمان تخصیص داده شده که ۳۰ درصد مبلغ به حساب مدارس برای نوسازی واریز شد.

وی با تاکید بر رعایت اصل شفافیت در تخصیص اعتبارات بیان کرد: برای شفافیت در هزینه کرد اعتبارات و جلب اطمینان سازمان منطقه آزاد اروند پیشنهاد شده که اعتبارات برای نوسازی مدارس به طور مستقیم به حساب مدارس واریز شود و مدیر مدرسه کارهای عمرانی را مدیریت کند.

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر، تعمیر و تجهیز مدارس با اولویت مناطق روستایی حاشیه و محرم را سیاست آموزش و پرورش خرمشهر اعلام کرد و در ادامه گفت: نمی توان انتظار داشت ظرف مدت کوتاه و با این حجم عملیات عمرانی به نقطه مطلوب رسید اما حداقل ها در مدارس تا پایان امسال تامین خواهد شد.

علی فر به بحث کنکور هم پرداخت و اظهار کرد: برای تشویق دانش آموزان به کسب رتبه های برتر هدایایی ازسوی خیران تامین می شود که مبلغ آن به ترتیب برای رتبه های تک رقمی ۱۵ میلیون تومان، رتبه های دو رقمی ۱۰ میلیون تومان و رتبه های سه رقمی پنج میلیون تومان خواهد بود و آیین تجلیل از این افراد اول مهر ۹۷ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلاس های کنکور فشرده برای کنکوری های مستعد خرمشهری برگزار می شود، توضیح داد: خرمشهر ۹۰۰ دانش آموز پیش دانشگاهی دارد که از هر مدرسه خواسته شد سه تا چهار دانش آموز مستعد خود را معرفی کرده و برای حدود ۸۳ دانش آموز معرفی شده کلاس های کنکور و دوره های فشرده آموزشی و مشاوره ای با استفاده از بهترین اساتید در حال برگزاری است.

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر در ادامه از جذب ۱۹۴ معلم حق التدریسی طی سال ۹۶ در خرمشهر خبر داد و گفت: خرمشهر نیاز به ۳۵۰ معلم دارد که بیش از ۳۰۰ پرونده برای ارزیابی به مرکز استان برای بررسی ارسال و در مرحله نخست حدود ۱۱۷ نیرو به خرمشهر تزریق شد.

وی افزود: با این وجود خرمشهر از کمبود شدید نیرو رنج می برد که با پیگیری نماینده خرمشهر و همکاری مدیر کل خوزستان ۷۰ نیروی دیگر به عنوان نیروی حق التدریس از میان پرونده های ارسالی پس از بررسی به خرمشهر اعلام شد.

علی فر خاطر نشان کرد با تعریف اضافه کاری و به کارگیری نیروی سرباز معلم هیچ کلاس خالی در خرمشهر وجود ندارد.

وی از جذب ۱۰ سرباز معلم در سال ۹۶ خبر داد و با یادآور شدن میزان نفرات بازنشسته و در خواست های رو به افزایش انتقالی از استان بر لزوم افزایش شمار جذب نیرو در قالب سرباز معلم برای سال تحصیلی آینده تاکید کرد.

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر از احداث یک دبیرستان نمونه دولتی در یکی از روستاهای مسیر شلمچه نیز خبر داد و گفت: قرار است مدرسه ای توسط بنیاد برکت در روستای سرحانیه یکی از روستاهای مسیر شلمچه احداث شود که در حال حاضر در مرحله تعیین زمین است.

وی همچنین به احداث دو مدرسه در غرب کارون اشاره و از احداث نخستین هنرستان کشاورزی خرمشهر در این منطقه خبر داد.

وی اظهار کرد: دو مدرسه در غرب کارون در دست احداث است که پیشرفتی ۷۰ درصدی دارد و پیشنهاد احداث هنرستان کشاورزی برای تامین نیروهای تخصصی کشت و صنعت نیشکر نیز داده شده که با جلب نظر موافق این شرکت، مراحل تهیه زمین را سپری می کند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار