کد خبر: ۵۹۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱ 01 May 2018

«علی اکبر رائفی‌پور»، سخنران متولد سال 1363 که سخنرانی ها و نظریه پردازی هایی در خصوص صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری دارد و حتی مؤسسه ای با نام «مصاف» ـ که مخفف همین موضوعات است ـ راه اندازی کرده، به تازگی در یکی از سخنرانی‌های خود بدون نام بردن از دو کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان به آنها نسبت هایی ـ که بوی توهین از آن به مشام می رسد ـ داده و خواسته در موضوعات سیاسی و امنیتی دخالت نکنند.

به گزارش «تابناک»؛ در کلیپی که از سخنان رائفی پور منتشر شده، او درباره «مهدی مهدوی‌کیا و کریم باقری» می گوید: «یکی از آنها در حال تبلیغ خمیر دندان است و دهانش را بسته. یعنی لب‌ها را می‌توان با آن شست. آن یکی در حال تبلیغ ماست و دوغ و در حال خندیدن است. گفتم خب جای این‌ها را عوض می‌کردید. خمیردندان را می‌دادی دست اون، ماست و دوغ را می‌دادی دست این!»

واکنش‌ها به سخنان رائفی‌پور درباره «مهدوی‌کیا و کریم باقری»

رائفی پور درباره مهدوی کیا و کریم باقری چه گفت؟

او می افزاید: «بابا این‌ها مشاور رسانه‌ای ندارند؟ این همه پول‌ها را می‌گیرند و پورشه سوار می‌شوند، ماهی دو میلیون تومان بده به یک نفر که بیاید مشاور رسانه‌ای‌ات بشود تا شرکت‌ها این طوری از شما استفاده نکنند. بعد این‌ها در حوزه‌های امنیت ملی کارشناس می‌شوند. می‌گویند کاش این قدر پول که در سوریه و لبنان خرج کردیم را ورزشگاه می‌ساختیم. برو دوغت را تبلیغ کن بابا!»

واکنش مهدوی کیا و کریمی باقری با سخنان رائفی پور

سخنان رائفی پور در خصوص این دو چهره ورزشی کشورمان با واکنش های زیادی مواجه شده است. «مهدی مهدوی‌کیا» در واکنش به این سخنان، بدون اینکه نامی از کسی ببرد، در صفحه توییتر خود یک متن کوتاه منتشر کرده است. او که یکی از بی حاشیه ترین چهره های فوتبال ملی ایران محسوب می شود، نوشته: «امید به روزی كه چاپلوسی ریشه كن بشه و هر كس نون تواناییش رو سر سفره ببره. امان از حسادت و مشكلات درونی كه آسایش آدم‌ها رو می‌گیره.»

واکنش‌ها به سخنان رائفی‌پور درباره «مهدوی‌کیا و کریم باقری»

اما «کریم باقری» کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال و مربی باشگاه پرسپولیس که دیگر فرد مورد اشاره رائفی پور است، ترجیح داده که واکنشی در صفحه شخصی اش به این مسأله نشان ندهد. او در آخرین مطلب خود در فضای مجازی «صعود نساجی و نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر را تبریک گفته است» تا نشان بدهد همچنان یکی از ورزشکاران و مربیان بدون حاشیه کشور است و علاقه ای به ورود به چنین مسائلی ندارد.

واکنش‌ها به سخنان رائفی‌پور درباره «مهدوی‌کیا و کریم باقری»

البته از رسانه ها و چهره های رسانه ای گرفته تا فوتبالیست های مشهور و سرشناس کشورمان نظیر علی دایی، خداداد عزیزی و علی کریمی که هر سه مرد فوتبال آسیا شده اند و همچنین بازیگران و هنرمندان در صف حامیان این دو چهره فوتبالی و محبوب یعنی «مهدی مهدوی کیا و کریم باقری» درآمده اند و به انتقاد از سخنان رائفی پور پرداخته اند که چرا این دو چهره بی حاشیه و محبوب را مورد هجمه قرار داده است؟

اما رائفی پور کیست و چه نظراتی دارد؟

برای اینکه «علی‌اکبر رائفی‌پور» و برخی نظریات او را بهتر بشناسید، خیلی کوتاه به معرفی او می پردازیم. رائفی پور 34 ساله و متولد 1363 است. او سخنرانی‌هایی در نقد علوم اجتماعی و نظراتی راجع به نقش تشکیلات فراماسونری در ادارهٔ امور جهان دارد؛ هرچند برخی اشخاص و رسانه‌ها که مخالف او و سخنانش هستند، بر این عقیده اند که «ادعاها و دیدگاه‌های وی فاقد سند علمی هستند.

او مؤسسه‌ای به نام «مؤسسهٔ مصاف ایرانیان» تأسیس کرده و مدیریت آن را بر عهده دارد. بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ طی اطلاعیه‌ای افتتاح «جنبش مصاف» با عنوان ثبت «مؤسسهٔ مصاف ایرانیان» اعلام شد. مصاف مخفف عبارت مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری است. مؤسسه مصاف از سال ۱۳۹۵ شمسی با تشکیل کمپین «اهدای خون مسلمان شیعه» تلاش دارد تا فرهنگ اهدای خون جایگزین مراسم قمه‌زنی شود و همچنین اهدای خون در تمامی ایام سال صورت گیرد.

رائفی پور پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و در زمانی که نظرسنجی‌ها هیلاری کلینتون را نشان می‌دادند، بیان کرد: «چهار سال است در سخنرانی‌هایش می‌گوید رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا یک زن است و آمریکایی‌ها برای «بازی با افکار جهانی» یک زن را به ریاست جمهوری می‌رسانند. اگرچه در نهایت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با پیروزی «دونالد ترامپ» همراه شد و این پیش بینی اشتباه از آب درآمد. او همچنین شلوار «جین» را برآمده از مفهوم جن و کفش پاشنه‌بلند را نماد سُم جن دانسته‌ است.

باید روش سخن گفتن درباره سرمایه‌های اجتماعی را اصلاح کرد

جدای از اعتقادات، نظرات و پیش بینی های رائفی پور باید گفت، اگر هدف و تلاش او درباره افرادی نظیر «مهدوی کیا و کریم باقری» اصلاح سخنی است که احتمالا از سوی آنها بیان شد، راه درستی برای رسیدن به مقصود خود برنگزیده است، چون اولیه ترین توصیه های دین مبین اسلام در مورد افراد و نحوه برخورد با آنها، رعایت ادب و جلوگیری از استهزای یک انسان است که در آنچه رائفی پور اخیرا گفته، توجه به این مسائل دیده نمی شود.

علاوه بر آن، مهدی مهدوی کیا و کریم باقری علاوه بر افتخاراتی که در ابعاد بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران و ورزش کشورمان کسب کرده اند، نظیر برنده شدن عنوان مرد سال فوتبال آسیا، بازی در میادین بین المللی برای ایران و کسب افتخارات آسیایی، زدن گل به تیم ملی آمریکا که موجب خوشحالی هزاران ایرانی از جمله خانواده های شهدا و ... شد، چهره های قابل احترام و سرمایه های اجتماعی و ملی کشور محسوب می شوند که باید مورد احترام قرار گیرند.

از یاد نباید برد که اتفاقا «مهدی مهدوی کیا و کریم باقری» که هر دو مفتخر به کاپیتانی تیم ملی فوتبال کشورمان هستند، جزو چهره های بی حاشیه و با اخلاق این رشته ورزشی محسوب می شوند که مردم و طرفداران فوتبال در ایران احترام زیادی برای آنان قائل هستند. برای همین هم سخنان ناشایست رائفی پور درباره این دو با واکنش مثبتی مواجه نشد، بلکه مردم، رسانه ها و چهره ها با اشکال مختلفی در صدد پاسخ به این گونه حرف زدن درباره آنها برآمدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار