رئیس بیمارستان صحرایی عاشقان ولایت قم گفت: به مناسبت نیمه شعبان، بیمارستان صحرایی 52 تختخوابی برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی در مسجد جمکران برپا می شود.
کد خبر: ۵۹۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 30 April 2018

به گزارش تابناک قم،دکتر محمد شهیدی افزود: این بیمارستان از فردا سه شنبه 11 فروردین ماه جاری فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریتی به زائران مسجد جمکران آغاز می کند.

وی با بیان این که تا زمانی که ضرورت داشته باشد فعالیت بیمارستان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: بیماران توسط پزشکان حاضر در بیمارستان معاینه و در صورت نیاز به خدمات فوری اقدامات لازم انجام می شود و درصورت لزوم به ارائه خدمات بیشتر به بیمارستان مجهزتر در استان منتقل خواهد شد.

وی گفت: بخش های پذیرش تریاژ، اتاق ویزیت، پزشک عمومی، متخصص طب اورژانس، اتاق احیا، بخش‌ های مردان و زنان، بخش مراقبت های ویژه، اتاق عمل سرپایی، آزمایشگاه و داروخانه دراین بیمارستان مستقر شده است.

به گفته شهیدی، در این مرکز 100 پرسنل از جمله متخصصان طب اورژانس، داخلی، قلب، پزشکان عمومی و پرستاران زبده و توانمند نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: بیمارستان نکویی- هدایتی- فرقانی نیز به عنوان مراکز درمانی معین بیمارستان سیار عاشقان ولایت در نظر گرفته شده تا هر گونه کمبود دارویی و تجهیزاتی رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در نیمه شعبان 800 تن از کارکنان خود را در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و پیش بیماستانی و بیمارستانی در مرکز درمانی عاشقان ولایت به زائران بسیج کرده است.

رئیس مرکز اورژانس مدیر حوادث و فوریت های پزشکی قم افزود: این افراد در کمیته های درمان، بهداشت، غذا و دارو، پیش بیمارستانی و پشتیبانی که ذیل ستاد سلامت اعیاد شعبانیه در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است، فعالیت می کنند.

وی در دربخش دیگری از سخنان خود گفت: برای پوشش کامل درمانی سطح شهر، در مکان های مقدس و شلوغ، چهار اتوبوس آمبولانس و درنقاط مختلف مسجد جمکران پنج آمبولانس و تعدادی نیز در مبادی ورودی شهر و نقاط پر تردد شهر مستقر می شود.

در حال حاضر 21 پایگاه شهری، 18 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی درقم فعال و 40 دستگاه آمبولانس فعال، 10 آمبولانس پشتیبان، 10 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در پایگاه های اورژانس 115 استان مستقر می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار