دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: دروغ، غیبت و تهمت از مصادیق منکرات است که فرد یا اشخاص از این وسیله نامشروع و منکر برای تأمین مقصود خود استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 30 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط‌عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری علی‌محمد اکبری در اولین جلسه شورای معاونان این ستاد، اظهار کرد: دروغ، غیبت و تهمت از مصادیق منکرات است.
وی گفت: سرچشمه دروغ نیز گاهی به‌علت  پراکنده شدن مردم از دور افراد، از دست دادن موقعیت و مقام و زمانی نیز به خاطر علاقه شدید به مقام و مال و جاه و ...است که فرد یا اشخاص از این وسیله نامشروع و منکر  برای تأمین مقصود خود  استفاده می‌کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ابزار بسیاری از گناهان دروغ است، خاطرنشان کرد:  اینکه افراد دروغگو بدبینی و سوء ظن خاصی نسبت به همه‌کس و همه‌چیز دارند، با دروغ خود را بزرگ جلوه می‌دهند و همچین با دروغ هزار گونه تملق بیان می‌کنند.
اکبری ادامه داد: یکی دیگر از موثرترین راه‌های درمان دروغ پرورش شخصیت در افراد و کوشش برای تقویت پایه‌های ایمان در دل آنان است و باید محیط‌های تربیتی و معاشرتی مبتلایان را از وجود افراد دروغگو پاک کرد تا تدریجا طبق اصل تاثیرپذیری محیط وجود آنها از این رذیله پاک کنند.
وی بیان داشت: یکی از برنامه‌های ستاد شناسایی خیرین دربحث مساعدت و همکاری با ستاد جهت ترویج و تعمیق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با شناسایی افراد مستعد مؤمن و انقلابی در این زمینه با افراد خیر همکاری می‌کند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: همه ما مکلفیم این فریضه الهی که به فرموده مقام معظم رهبری واجب فراموش شده تعبیر شده را احیاء و در جهت ترویج و فرهنگ‌سازی و تعمیق آن در جامعه و مردم خدمت و این فریضه الهی را نهادینه کنیم.
 اکبری افزود: ستاد استان و معاونت‌های مربوطه باید نسبت به برنامه های ابلاغی و پیشنهادی که درحد توان استان می‌باشد اقدام کنند و باید دستگاه‌های اداری فعال در زمینه امر به معرو ف و نهی از منکر مورد بازرسی و سرکشی قرار داد و یک یا دو دستگاه‌های برتر را تشویق کرد.
وی در پایان گفت: در بحث آموزش در ادارات ضعف داریم که می‌طلبد در جهت آموزش کارکنان ادارات دولتی ویژه دوره‌های امر به معرو ف و نهی ازمنکر  اقدامات شایسته‌ای با همکاری معاونت دولت به مردم صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار