در کمیته تخصصی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت از سردار حمید حسام به عنوان چهره سال هنر انقلاب تجلیل شد و از معرفی وی به جامعه به عنوان عامل تأثیرگذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام برده شد.
کد خبر: ۵۹۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰ 02 May 2018
در کمیته تخصصی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت از سردار حمید حسام به عنوان چهره سال هنر انقلاب تجلیل شد و از معرفی وی به جامعه به عنوان عامل تأثیرگذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام برده شد.

به گزارش هگمتانه، نخستین کمیته تخصصی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت شهرداری همدان با حضور جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همدان و... برگزار شد که در این جلسه از سردار حمید حسام به عنوان چهره سال هنر انقلاب تجلیل شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در این جلسه با بیان اینکه تغییر و تحولات بسیار خوبی در سطح شهر همدان توسط مدیریت شهری انجام شده است، گفت: مدیریت شهری در دست فرد توانمندی قرار دارد و اقدامات بسیار خوبی در شهر انجام شده است.

سردار مهدی فرجی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر انقلاب موضوعات فرهنگی است، گفت: از مدیریت شهری تقاضا می‌کنم که به برنامه‌ها با رنگ و بوی ایثار و شهادت بپردازد و این برنامه‌ها دغدغه آن‌ها باشد.
وی با تأکید بر اینکه باید به مردم امید داد افزود: باید از نعمت‌هایی، چون وجود سردار حسام در موضوعات فرهنگی استفاده کرد.

وی در بخش دیگر سخنانش فرازی از وصیتنامه شهید احمد شوهانی را قرائت و ابراز کرد: شهید شوهانی کار بزرگی انجام داد، اما اخبارش بزرگ نشد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه همه ما باید وظیفه خود را در ارتقای پاسداشت حرمت شهیدان انجام دهیم، اظهار کرد: به طور قطع مدیریت شهری و فضای شهری می‌تواند در این مسیر گام بردارد مشروط بر اینکه اداراتی که متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند هم وظیفه خود را انجام دهند و خود را کنار نکشند.

ابراهیم مولوی با اشاره به اینکه ارزش خانواده شهدا با مباحث مادی قابل جبران نیست، عنوان کرد: مدیریت شهری و شورای شهر در حد توان وظیفه خود را در این زمینه انجام می‌دهد، اما احساس می‌کنم اداراتی که در این زمینه متولی هستند خود را کنار کشیده‌اند.

شهردار همدان هم در این جلسه با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در مدیریت شهری استفاده از نظرات افراد متخصص و دلسوز در حوزه مدیریت شهری است، گفت: در مرکز مطالعات راهبردی شهرداری سه کمیته متخصصان، افراد باتجربه و کمیته ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت فعالیت می‌کند و اعتقاد داریم که می‌توان شهر همدان را در مباحث فرهنگی به ویژه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت مطرح کرد.

عباس صوفی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های مهم رهبر انقلاب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: در نظر داریم کارگروه‌های مختلفی، چون کارگروه نماد‌ها و نوشتاری و... را در این کمیته فعال کنیم.
صوفی ابراز کرد: اعتقاد ما بر این است که اگرنمادی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت ساخته می‌شود باید فاخر بوده و با فکر و ایده حساب شده انجام شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری رویکرد اجتماعی دارد، بیان کرد: در این کمیته از نظرات برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می‌کنیم و همدان که دارالمجاهدین است ادامه دهنده راه شهدا است.
شهردار همدان اظهار کرد: در این جلسه از سردار حمید حسام به عنوان چهره سال هنر انقلاب تجلیل می‌شود و کسب این عنوان را به وی تبریک می‌گوییم.

سردار حمید حسام هم در این جلسه با اشاره به اینکه همدان ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد، اظهار کرد: یکی از نمونه‌های این ظرفیت باغ‌موزه دفاع مقدس همدان بوده که فارغ از گرایش‌های سیاسی در حوزه معرفی فرهنگ ایثار و شهادت بسیار تأثیرگذار است.

وی به شخصیت سردار شهید همدانی به عنوان یک قهرمان ملی اشاره و بیان کرد: با تعامل و هم‌افزایی می‌توان از ظرفیت‌های استان همدان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

سردار حسام ابراز کرد: استان همدان توانسته با تکیه به ظرفیت‌های خود گذشته خود را ثبت و ضبط کند.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) نیز با تأکید بر اینکه دارالجهاد بودن همدان باید نمود عینی داشته باشد، اظهار کرد: عمده این مسؤولیت بر عهده مدیریت شهری است و این موضوع باید به گونه‌ای باشد که در شهر لمس شود.
علی بقایی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در شهر انجام شده است، گفت:، اما هنوز تا قله‌ای که رهبر انقلاب اسلامی برای همدان تعریف کردند، فاصله دارد.

وی با بیان اینکه استانداردسازی در معرفی شخصیت‌ها در حوزه ایثار و شهادت نکته‌ای است که باید بدان توجه کرد، تصریح کرد: شهروندان و گردشگران باید دارالمجاهدین بودن همدان را در شهر ببینند.

رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه گفت: رویکرد این کمیسیون تأکید بر هم‌افزایی و همفکری در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و برنامه‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

ناصر عارف، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز گفت: معرفی سردار حمید حسام در داخل استان و سپس به خارج استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار