مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از روند مناسب ثبت کانون‌های فرهنگی و هنری ایلام در پرتال بچه‌های مسجد، خبر داد و گفت: پورتال جامع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مهم‌ترین راهکار پیشرفت کمی و کیفی کانون‌ها خواهد بود .
کد خبر: ۵۹۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 28 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور اظهار کرد: این طرح در راستای ساماندهی و ثبت و توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می‌شود .

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 کانون فرهنگی و هنری این استان در این سامانه ثبت ‌شده است، افزود: استان ایلام دارای 295 کانون فرهنگی و هنری است که انتظار می‌رود با روندی که در ثبت کانون‌های مساجد در این سامانه وجود دارد تا 20 اردیبهشت‌ماه شاهد ثبت کلیه کانون‌های استان در این سامانه باشیم .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اضافه کرد: مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برای ثبت‌نام کانون فرهنگی و هنری مسجد در مناطق مختلف می‌توانند به آدرس این سامانه به نشانی bachehayemasjed.ir.www مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام مراجعه نمایند .

چراغی‌پور با اشاره به اینکه ثبت‌نام کانون‌ها در این سامانه نقش مهمی در راستای اختصاص اعتبار و پرداخت سرانه کانون‌ها خواهد داشت، یادآور شد: یکپارچه‌سازی اطلاعات در سطوح مختلف استانی، شهرستانی، کشوری تحت یک بانک اطلاعات یکپارچه، بررسي و ارزيابي وضعيت موجود کانون‌ها و خدمات ارائه‌شده ازنظر کمی و کیفی، تقویت و تسهیل ارتباط بین کانون‌ها، دبیرخانه‌ها و ستاد در مناطق مختلف کشور و ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی و ارتباطی بین کانونی از جمله اهداف این سامانه است .

وی با بیان اینکه پورتال جامع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مهم‌ترین راهکار پیشرفت کمی و کیفی کانون‌هاست، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان، باید هرچه زودتر اطلاعات کانون خود را در این پورتال ثبت کنند و انتظار می‌رود که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

چراغی‌پور یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ هجدهم اسفندماه ١٣٧١ و تحت عنوان مصوبه ٣٠٢ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ارائه طرح‌هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی محول کرد و مقرر شد به ‌منظور احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیئتی را در راستای هدایت و سازمان‌دهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد ایجاد کند که هم‌اکنون با عنوان ستاد عالی نظارت و هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی و هنری فعالیت دارد.

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار