رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان درخصوص املاکی که به باشگاه‌های ورزشی تغییر کاربری داده‌اند و گله مندی باشگاه داران از برخورد شهرداری برخی مناطق با آن ها، گفت: ظاهرا برخی شهرداری های مناطق برخورد سلیقه ای با این موضوع دارند و می خواهند با فعالیت این باشگاه ها با تعرفه های تجاری برخورد کنند، در حالی که شهرداری نباید به تمام اتفاقات با رویکرد تجاری نگاه کند.
کد خبر: ۵۹۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 26 April 2018

امید حاجتی در اولین جلسه شورای ورزش خوزستان در سال 97 که دیروز (چهارشنبه) در استانداری برگزار شد، اظهارکرد: در تمامی سطوح شاهد عملکرد خوب اداره کل ورزش و جوانان خوزستان هستیم، البته در برخی زمینه ها نیازمند تلاش بیشتر است ولی اتفاقات خوبی در ورزش خوزستان در حال افتادن است و همین ها باعث شده که حمایت مناسبی از برنامه های این حوزه داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: سال گذشته نزدیک به 97 میلیارد تومان در حوزه ورزش تامین اعتبار شد که از یک رشد نزدیک به دو برابری نسبت به سال 96 برخوردار بود. تحرک بخشی خوبی صورت گرفت و برنامه های خوبی اجرا شدند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان این که در بحث سخت افزاری با مشکل کمتری مواجه هستیم، عنوان کرد: در نظر داریم برای احداث جاده های سلامت و ورزش های محلی با مشارکت شهرداری ها کارهایی را انجام دهیم. برنامه داریم که دیگر شهری در استان فاقد استخر نباشد. در کل برنامه های بسیار خوبی در حوزه سخت افزاری داریم.

وی بیان کرد: حتی در برخی رشته ها علاوه بر جنبه ورزش به فکر ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری نیز هستیم و قرار شد در حوزه اتومبیلرانی نیز مجموعه ای ایجاد شود که جوانان به این مکان هدایت شوند تا ضمن تخلیه انرژی، برای فعالیت بیشتر و گسترده تر به عضویت هیات مربوطه درآیند. امیدوارم عملیات اجرایی ساخت این مجموعه امسال آغاز شود.

حاجتی تاکید کرد: در حوزه سخت افزاری مشکل خاصی احساس نمی کنیم و مشکل اصلی ما در حوزه اداری و حمایت از تیم های ورزشی است که در این زمینه باید برنامه ریزی مجددی صورت بگیرد تا بتوان ظرفیت های قانونی که می توان از آن ها در راستای حمایت از تیم های ورزشی بهره برد، شناسایی کرد. ضمن این که ظرفیت تیم های ورزشی مختلف هم باید توسط اداره کل ورزش و جوانان شناسایی شود.

وی با ارائه یک پیشنهاد به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، خاطر نشان کرد: در قالب یک طرح مطالعاتی - پژوهشی، نحوه باشگاه داری کشورهای دیگر بررسی شود؛ به نظر می رسد ما در نحوه باشگاه داری سردرگم شده ایم و نمی دانیم به دنبال چه چیزی هستیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان افزود: شاید به نوعی باید با حمایت های جانبی مان به باشگاه ها تسهیلات بدهیم و آن ها را توانمند کنیم. باید یک نگرش جدید را به استان تزریق کنیم و در این زمینه پایلوت باشیم.

وی گفت: همچنین باید گزارشی درخصوص هزینه عملکرد تمام دستگاه های اجرایی در سال گذشته برای ورزش استان و این که در راستای چه ظرفیت قانونی بوده است، تهیه شود. یک ظرفیت عجیب داریم که بسیار ارزشمند است، آن هم ظرفیت هزینه تبلیغات شرکت ها و بانک ها است که به طور مثال می توانند این کار را از طریق تیم های ورزشی استان انجام دهند.

حاجتی در ادامه درخصوص املاکی که به باشگاه‌های ورزشی تغییر کاربری داده‌اند و گله مندی باشگاه داران از برخورد شهرداری برخی مناطق با آن ها، خطاب به فلسفی رییس شورای اسلامی شهر اهواز که در این جلسه حضور داشت، عنوان کرد: ظاهرا برخی شهرداری های مناطق برخورد سلیقه ای با این موضوع دارند و می خواهند با فعالیت این باشگاه ها با تعرفه های تجاری برخورد کنند که قرار شد کمیته ای در این زمینه با حضور نماینده استانداری، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تشکیل شود و نتیجه آن برای تصمیم گیری در جلسه بعدی شورا مشخص شود.

وی بیان کرد: ما می خواهیم در این بخش منافع شهرداری هم حفظ شود ولی نباید برخورد سلیقه ای باشد و این موضوع ها باید ساماندهی شود زیرا درآمد باشگاه ها به این صورت نیست که با تعرفه تجاری با آن ها برخورد شود. شهرداری نباید به تمام اتفاقات با رویکرد تجاری نگاه کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در ادامه گفت: خیلی خوب است که تعامل خیلی بیشتری بین حوزه ورزش آموزش و پرورش استان و ورزش و جوانان به ویژه در بحث استعدادیابی ایجاد شود. به نظرم در این زمینه خیلی کار نشده است و چقدر خوب است که بتوانیم از ساعات ورزشی مدارس حداکثر بهره را ببریم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: امید حاجتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار