مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم گفت: در سال گذشته 12هزار و 269 بانوی قمی موفق شدند در رشته های مختلف فنی، آموزش ها را کسب کنند.
کد خبر: ۵۹۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 23 April 2018

به گزارش تابناک قم،احمد عطارنیا افزود: این اداره کل در بخش دولتی در سال گذشته توانست چهار هزار و113 تن از بانوان را در 2 مرکز ویژه بانوان، 2 مرکز 2 منظوره، دانشگاهی، صنایع و صنوف، شعب شهری، روستاها، ندامتگاه ها و کارآموزی در محیط کار واقعی زیر پوشش آموزش های فنی وحرفه ای قرار دهد.

وی با اشاره به تعداد آموزش های مهارتی در بیش از 131 حرفه در مراکز دولتی قم افزود: این آموزش ها در رشته هایی نظیر کیف دوزی، حکاکی روی چرم، کاربرگیاهان دارویی، پرورش قارچ دکمه ای، تولید میوه خشک در منزل، قالی بافی تابلویی، برنامه نویسی، روبان دوزی، خوشنویسی روی سنگ های قیمتی، مهارت تشکیل تعاونی، گوهرتراشی، مهندسی درتوسعه وب، مونتاژکار نگین های پایه دار و فلزات، مدیرسرویس دهنده های مایکروسافت، سرمه دوز سنتی و سایر موارد ارائه شد.

عطارنیا افزود: در همین راستا سه هزار و 69 تن از بانوان استان در قالب 482 هزار و 718 نفر ساعت در کارگاه های ثابت شهری، 103 تن در قالب 6 هزار و 972 نفر ساعت در دوره های پیشرفته جوار دانشگاهی، 678 تن در قالب 101 هزار و 62 نفر ساعت در شعب شهری و 113 تن در قالب چهار هزار و 300 نفر ساعت در دوره های آموزشی صنایع و صنوف در دوره های مهارتی شرکت کردند.

وی اظهارداشت: در بخش آموزش بانوان روستایی نیز 44 هزار و 662 نفر ساعت دوره آموزش روستایی برای بانوان استان قم برگزار شده است که در آن 267 تن از زنان روستایی در رشته هایی نظیر اموراداری، صنایع دستی(بافت)، طراحی و دوخت و کشاورزی(امورباغی و زراعی) موفق به اخذ گواهینامه شدند.

عطارنیا همچنین از 6 هزار و 910 نفر ساعت آموزش جهت 38 تن از بانوان در رشته های صنایع دستی (دوخت های سنتی، طلا و جواهرسازی)، صنایع نساجی و طراحی و دوخت در ندامتگاه های استان قم طی سال گذشته خبرداد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم از آموزش 110 تن از بانوان در قالب پنج هزار و 245 نفر ساعت در سکونت گاه های غیررسمی و 180 تن از بانوان در قالب 33 هزار و 792 نفر ساعت به صورت کارآموزی در محیط کار واقعی خبر داد.

عطارنیا تاکید کرد: کسب مهارت و شرکت در دوره‌ های آموزشی بهترین راهکار اشتغال بانوان در جامعه و حضور فعال این قشر در عرصه فعالیت های اجتماعی بوده و مهارت ‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه می ‌تواند بهره‌ گیری مفید از نیروی کار فعال جامعه و میزان تولید را افزایش دهد.

وی همچنین گفت: طرح هماهنگ کشوری بازدید دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای قم جهت آشناسازی این قشر و شناسایی استعدادها به مناسبت هفته معرفی مشاغل از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه جاری در حال برگزاری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار