مسئول واحد ھنرھای نمایشی حوزه ھنری استان یزد، با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تولید پسماندها، گفت: نمایش دادگاه زباله‌ها با موضوع فرهنگ سازی تفکیک زباله‌ها ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اجرا می‌شود .
کد خبر: ۵۹۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 21 April 2018

«علی جاور» با بیان این‌که سبک زندگی امروزی باعث استفاده بی رویه از محصولات پلاستیکی شده است، اظهار کرد: در چنین شرایطی ضروری است تا با افزایش آگاهی مردم باعث کاهش تولید زباله‌های تجزیه ناپذیر شویم .

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تولید پسماندها، افزود: نمایش دادگاه زباله‌ها با هدف فرهنگ سازی تفکیک زباله‌ها برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اجرا می‌شود .

کارگردان نمایش دادگاه زباله‌ها با بیان این‌که هنرمندان باید با خلق آثار متنوع نقش خود را در نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله در جامعه ایفا کنند، گفت: این نمایش در مورد تعداد ضایعاتی است که برای اعلام اعتراض خود نسبت به افراد، دادگاه تشکیل می‌دهند که چرا با تولید زباله‌ها شهر را از بین می‌برید .

جاور در ادامه با بیان این‌که مسئولین ما را در اجرای این نمایش حمایت نکردند، تصریح کرد: برای طراحی صحنه از زباله‌های دور ریختنی استفاده کردیم .

این هنرمند یزدی با اشاره به این‌که نمایش دادگاه زباله‌ها با همکاری بازیگران جوان و تازه کار به اجرا در آمده است، خاطرنشان کرد: این نمایش که از 23 فروردین ماه آغاز شده و تا ششم اردیبهشت ماه هر شب ساعت 19:45 در سالن تالار هنر واقع در بلوار شهید صدوقی اجرا می‌شود .

گفتنی است؛ این نمایش به کارگردانی و طراحی «علی جاور»، همکاری «سیدعلی قریشی»، نویسندگی «سوده تدین»، آهنگ سازی «حسین افروز» و «حمید خالویی»، طراحی لباس و صحنه «زهرا زرین پور»، منشی صحنه «اکرم مرتضوی» و طراحی نور«علی حاتمی»به صحنه تئاتر راه یافت .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار