همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی هشتمین محفل خاطره «پایداری» با موضوع هنرمندان در دفاع مقدس در حوزه هنری استان یزد برگزار ‌شد .
کد خبر: ۵۹۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 18 April 2018

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی، هشتمین محفل خاطره «پایداری» با موضوع «هنرمندان در دفاع مقدس» شامگاه 27 فروردین با حضور سردار مهدی فرهنگ‌دوست مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر و جمعی از هنرمندان یزدی که در جبهه‌ها و پشت جبهه فعالیت داشتند و نیز تعدادی از رزمندگان و راویان دفاع مقدس در نارنجستان هنر حوزه هنری استان برگزار ‌شد .

در این ویژه برنامه هنرمندانی از جمله «سیدعلی نادری» ‌تصویربردار و فیلمبردار پیشکسوت صدا و سیمای مرکز یزد‌، «اصغر بمانی» ‌معلم و هنرمند مطرح عرصه تئاتر‌،«احمد رسولی» ‌نقاش تمثال شهدا و شاعر، «فرخ‌نیا» ‌رزمنده هنرمند و «رمضان دهقان» ‌راوی دفاع مقدس،به بیان خاطرات هنری خود در جبهه و پشت جبهه پرداختند .

«حسام سالکی»معاون فرهنگی حوزه هنری استان هم در ابتدای محفل با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تشکیل و راه‌اندازی محافل خاطره دفاع مقدس در کشور گفت: تلاش ما این است که رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس را در این محفل صمیمی گرد هم‌ آوریم و نسبت به ثبت و انتشار این خاطرات ارزشمند اقدام کنیم .

وی به نقش تأثیرگذار هنرمندان در جبهه‌ها اشاره کرد و افزود: هنرمندان در بخش‌های مختلف مانند اجرای نمایش، اجرای سرود و شعر در فضای فرهنگی و تبینی جنگ حضوری فعال و پررنگ داشتند .

معاون فرهنگی حوزه هنری استان اظهار کرد: برخی از رزمندگان هنرمند نیز در زمینه عکاسی، مستندسازی، نقاشی چهره رزمندگان، مداحی فعالیت داشتند که خیلی از آنان دیده نشدند و ما باید قدردان این عزیزان باشیم و خاطراتشان را به جوانان امروز و نسل‌های آینده منتقل کنیم .

مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان همچنین از آمادگی این مرکز برای ثبت، ضبط، تدوین و انتشار خاطرات هنرمندان یزدی خبر داد .

گفتنی است؛ محافل ماهانه خاطره‌گویی رزمندگان یزدی با عنوان «پایداری» آخرین یک‌شنبه هر ماه در حوزه هنری یزد برگزار می‌شود و ورود علاقه ‎ ‌ مندان در آن آزاد است .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار