شهردار بافق:
شهردار بافق با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی بارش بهاری در این شهر، گفت: آب گرفتگی های ناشی از این بارش منجر به هیچ خسارت جانی نشده و خسارات مالی نیز طبق پوشش بیمه‌‌ای شهر از سوی شهرداری قابل جبران است و به خسارت دیدگان پرداخت می‎شود.
کد خبر: ۵۹۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ 15 April 2018

«سید علی نوروززاده» با اشاره به بی‎‎سابقه بودن بارش‌‌های اخیر شهرستان بافق در ۲۰ سال گذشته، اظهار کرد: معمولاً این میزان بارش و حتی کمتر در فصول پاییز و زمستان در زمان طولانی‌‌تری حاصل می‎‎شده و از طرفی این بارش‌ها افزایش بیش از ۴۰ درصدی را در سال زراعی جاری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این بارش‎‎ها با شدت بیشتری و به صورت رگباری در بهار امسال با میانگین ۱۶ میلیمتر منجر به آب گرفتگی معابر شد.

شهردار در مورد بروز خسارت‎‎های مالی ناشی از این بارش‌ها، گفت: حجم بالای آب به آب‎‎گرفتگی شدید  معابر به ویژه خیابان شیخ محمدتقی بافقی و آب گرفتگی املاک قدیمی ساز شده که قدمتی حدود ۴۰تا ۵۰ سال داشته اند؛ شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این بارش منجر به هیچ خسارت جانی نشده و خسارات مالی نیز طبق پوشش بیمه شهر توسط شهرداری قابل جبران است و پرداخت می‎شود.

نوروززاده مسطح بودن و شیب معکوس بافق را علت آب‎‎گرفتگی‎‎های شدید در اثر این بارش‌‌ها ذکر کرد و افزود: البته اقداماتی مانند حفر چاه‎‎های جذبی، هدایت آب به سمت معابر خروجی و ایجاد ایستگاه پمپاژ برای نقاط کور از شدت آب‎‎گرفتگی ها و خسارات بیش از حد آن کاست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار