رئیس حوزه هنری استان قم:
رئیس حوزه هنری استان قم گفت: شکاف نسلی میان هنرمندان پیشکسوت و جوان آسیب جدی هنر در قم است که باید تدبیر اساسی برای آن داشته باشیم.
کد خبر: ۵۸۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 09 April 2018

به گزارش تابناک قم، مجدالدین معلمی ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان قم برگزار شد، با بیان اینکه شهر قم در هنر و انقلاب اسلامی پیشتاز است، اظهار داشت: دو هنرمند قمی کاندید برترین هنرمند کشور هستند و می‌توان گفت قم هنرمندان ملی و حتی در سطح بین‌المللی به خصوص در حوزه شعر آیینی دارد.

وی بیان داشت: قم با این که به تازگی وارد عرصه شعر طنز شده، تعدادی از شاعران این شهر در حضور رهبر معظم انقلاب شعرخوانی کرده‌اند. در حوزه تئاتر آیینی نیز هنرمندان قم برجسته‌اند اما در حوزه فیلم باید تلاش بیشتری کنیم.

رئیس حوزه هنری استان قم عنوان کرد: با وجود این، قم به آسیب‌هایی در حوزه هنر دچار شده و آن شکاف نسلی میان جوانان و پیشکسوتان است که نسبت به آن باید تدبیر جدیدی داشت.

وی افزود: پوچ‌گرایی و منفعل گرایی مشکل اصلی هنر در کشور است که ما نیز دچار آن هستیم. تولید آثار ملی و ارتباط میان مردم باید بیشتر باشد.

معلمی تصریح کرد: زیرساخت هنر قم نیز مشکل دیگری است که از دیرباز به آن مبتلا بود. ما فضا برای نمایش فرهنگ هنر داریم اما از آن استفاده نمی‌شود و کسی نیست پیگیر تعطیلی و استفاده‌های دیگر از این فضاها که برای فرهنگ بوده باشد.

توجه به آموزش تئاتر، فیلم و داستان

رئیس حوزه هنری استان قم ابراز داشت: آموزش تئاتر، فیلم و داستان در حوزه هنری قم را جدی انجام می‌دهیم و سال آینده امید داریم این هنرجویان را در جرگه هنرمندان قرار گیرند.

وی بیان کرد: کارگاه تولید اثر در حوزه انقلاب را برگزار کردیم و ۱۵ تابلوی نقاشی تولید شده که از ابتدای هفته نمایش داده می‌شود.

معلمی اظهار کرد: تشکیل تئاتر بچه‌های مسجد کار خوبی بود که در ده مسجد شکل گرفت. امسال اولین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد را برگزار می‌کنیم و آموزش‌های مقدماتی، تکمیلی و شناسایی هنرمندان مستعد در این حوزه را در دست داریم.

رئیس حوزه هنری استان قم اظهار داشت: امسال تولید آثار در حوزه هنر انقلاب به بهترین شکل عمل شده و تا پایان سال ده کتاب در این خصوص تولید می‌شود.

وی با اشاره به بازدید هنرمندان از موزه دفاع مقدس بیان کرد: تربیت نسل جدید در رشته‌های هنری، جذب نیروی فراگیر هنرمند مستعد از مساجد و آموزش تخصصی به آنان از برنامه‌های جدی ما در سال جاری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار