رییس اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان با اشاره به اقدامات موفق این اداره در پذیرایی از گردشگران نوروزی گفت: در نوروز 97، 14 جشنواره نوروزی را در مسجدسلیمان برگزار کردیم.
کد خبر: ۵۸۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 08 April 2018

مسعود سلطانی با بیان این‎که در راستای خدمات‎رسانی به گردشگران نوروزی، جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مسجدسلیمان از دی 96 آغاز شد افزود: از این زمان تا پیش از نوروز، سه جلسه اصلی را در فرمانداری شهرستان برگزار کردیم که در این جلسات حدود 45 تا 50 دستگاه به صورت مستقیم و غیر مسقیم فعالیت داشتند.

او ادامه داد: علاوه براین سه جلسه، بیش از 15 جلسه را نیز با دستگاه‎های خدمات‎رسان از جمله شهرداری‎های مسجدسلیمان، آموزش و پرورش، شرکت نفت، صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، منابع طبیعی و سایر دستگاه‎های ذیربط برگزار کردیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مسجدسلیمان افزود: در کنار این جلسات، نشست‎هایی را نیز با تشکل‎های مردم‎نهاد برگزار کردیم که ماحصل این نشست‎ها و جلسات رسیدن به یک هم‎افزایی و هماهنگی در جهت خدمات‎رسانی به گردشگران نوروزی بود و خوشبختانه توانستیم خدمات مطلوبی را به مسافران و گردشگران نوروزی عرضه کنیم.

وی با اشاره به راه‎اندازی ایستگاه‎های صنایع دستی در ایام نوروز گفت: در این حوزه، در سه نقطه شهرستان ایستگاه صنایع دستی راه‎اندازی کردیم که یکی از این نقاط در موزه شهرستان بود و دو نقطه دیگر در ورودی اهواز به سمت مسجدسلیمان و ورودی باغملک به مسجدسلیمان نزدیک به پل تمبی بود که هر سه ایستگاه توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان ایجاد شده بودند.

رییس میراث فرهنگی مسجدسلیمان اضافه کرد: در کنار این سه ایستگاه‎، شهرداری مسجدسلیمان نیز با همکاری بخش خصوصی اقدام به ایجاد و برپایی چند ایستگاه صنایع دستی در سطح شهرستان کرده بود.

او ادامه داد: یک اردوگاه عشایری را نیز از ماه‎های قبل در سه راهی مسجدسلیمان ـ لالی به اهواز بنا کردیم که همچنان نیز برپاست و در آن‎جا علاوه بر صنایع دستی، سوغات مسجدسلیمان را هم باتوجه به داشته‎های پوششی منطقه همچون لباس محلی مردانه و زنانه و آداب و رسوم، در معرض دید عموم گذاشتیم که فضای خوبی برای جذب گردشگران فرآهم آمد.

سلطانی تصریح کرد: در حوزه اسکان مهمانان نوروزی نیز چیزی بالغ بر 120 کلاس درس مدارس را با کمک آموزش و پرورش برای رفاه حال گردشگران اختصاص دادیم. علاوه بر این‎، کمپ‎های سیاری نیز تدارک دیده شده بود تا درصورت ازدیاد مهمانان نوروزی از این کمپ‎ها نیز بهره‎برداری لازم صورت گیرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مسجدسلیمان با اشاره به اجرای برنامه‎های متنوع در سطح شهرستان نیز عنوان کرد: در پارک‎ها و نیز تپه شهدای گمنام مسجدسلیمان جشنواره‎هایی را تعریف کردیم که در آن‎ها موسیقی محلی و داشته‎های سنتی شهرستان را به مهمانان و گردشگران عرضه داشتیم.

او با بیان این‎که در مجموع سعی کردیم فضای بسیار شاد و مفرحی را برای گردشگران در ایام نوروز فراهم آوریم گفت: توانستیم 14 جشنواره نوروزی را در شهرستان برگزار کنیم که از این تعداد، 12 جشنواره را با همکاری تشکل‎های مردم‎نهاد برگزار کردیم.

رییس اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان بیان کرد: از این 12 جشنواره، یک جشنواره را در تاریخ دوم فروردین 97 به عنوان نوروزگاه اصلی و با همکاری شهرداری شهرستان در محل یکی از آثار تاریخی شاخص مسجدسلیمان به نام صفه سرمسجد ( آتشکده سرمسجد) با حضور مسئولان برگزار کردیم که استقبال بسیار خوبی نیز از آن شد.

وی خاطرنشان کرد: مسجدسلیمان در 15 سال اخیر همواره پیش‎قراول برگزاری جشن‎های نوروزی بوده است و در حوزه ورود به جشن‎ها و نمایش‎های نوروزی در استان، از این شهرستان به عنوان یک برند یاد می‎شود.

سلطانی مسجدسلیمان را یکی از کم‌نظیرترین شهرستان‎های استان در بُعد مهمان‎پذیری توصیف کرد و افزود: سالانه در ایام نوروز، از اقصی ‎نقاط کشور و حتی خارج از کشور به مسجدسلیمان سفر می‎کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مسجدسلیمان ، نوروز97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار