سخنگوی مرکز فوریت های پزشکی:
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی از 25 اسفندماه پارسال تاکنون، بالگرد اورژانس با انجام 13 پرواز، 43 مصدوم حوادث رانندگی را به بیمارستان منتقل کرد.
کد خبر: ۵۸۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۲ 01 April 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی فراهانی افزود: تعداد ماموریت های بالگرد اورژانس در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش بیش از 100 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: مصدومان 12 حادثه به بیمارستان شهید بهشتی و یک حادثه نیز به بیمارستان امام رضا(ع) قم منتقل شدند.

وی با بیان این که امروز نیز بالگرد 2 ماموریت انجام داد، گفت: اورژانس هوایی قم در پرواز نخست 2 مصدوم حادثه واژگونی یک دستگاه خودرو در بخش دستجرد که ساعت 07:15 رخ داد را به بیمارستان منتقل کرد.

فراهانی اضافه کرد: در حادثه دوم نیز چهار مصدوم حادثه واژگونی یک دستگاه خودرو در محور قم- اراک که ساعت 10:00 رخ داده بود را به مرکز درمانی انتقال داد.

به گفته وی، در این مدت بیشتر پروازهای انجام شده در آزادراه قم- تهران و قم- کاشان بوده است.

وی با اشاره به این که بالگرد اورژانس نقش مهمی در حفظ جان مصدومان دارد، گفت: اورژانس هوایی با کاهش زمان انتقال مصدومان و بیماران بدحال به بیمارستان و در نتیجه با تسریع در ارائه خدمات درمانی، نجات جان مصدومان حوادث و بیماران را دوچندان کرده است.

فراهانی اضافه کرد: زمانی که حادثه تصادفی به مرکز اورژانس 115 اعلام می شود، ابتدا آمبولانس به محل حادثه اعزام می شود که در صورت تشخیص کارشناسان در بدحال بودن مصدوم، بالگرد به محل حادثه اعزام می شود.

درحال حاضر 20 پایگاه شهری، 18 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی در استان قم فعال می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار