مسئول کمیته امور نمایشگاه های اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۵۸۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 23 March 2018

به گزارش تابناک قم،مجتبی طباطبایی در رابطه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: در ایام نوروز در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س) نمایشگاه صنایع دستی قم برپا شده است؛ در این نمایشگاه در ۱۶ غرفه، ۱۰ هنرمند استان آثارشان را عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: این آثار در رشته‌های قلم‌زنی، کاشی هفت رنگ، کاشی نقش برجسته، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زیورآلات سنتی، هم‌جوشی شیشه و ظروف مسی چکشی است.

مسئول کمیته امور نمایشگاه های اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: این غرفه‌ها به طور رایگان برای عرضه آثار هنرمندان در ایام نوروز در اختیار آنها قرار گرفته و از ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ و 17 تا 23 فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت زائران در استان قم برای معرفی و عرضه صنایع دستی به عنوان سوغات استفاده کرد، افزود: در مجتمع زیتون، مهتاب و مجتمع امیر کبیر نیز نمایشگاه‌هایی برای عرضه صنایع دستی قم برپا است.

طباطبایی اظهار داشت: یک نمایشگاه صنایع دستی از ۱ فروردین در خانه تاریخی زند برپا شده که آثار فاخر ۲۵ استاد هنرمند صنایع دستی در قالب 40 اثر نفیس برای بازدید مسافران نوروزی به نمایش گذاشته شده است.

وی خاطرنشان شد: نمایشگاه هنرهای اسلامی نیز از ۲۱ تا ۲۵ اسفند در صحن جامع فاطمی با ۴۸ غرفه برپا بود که از این تعداد ۳۷ غرفه متعلق به صنایع دستی استان قم و بقیه برای صنایع دستی سایر شهرستان ها بوده است و این غرفه ها آثار مرتبط با رشته های معماری سنتی و صنایع دستی مذهبی مانند آینه کاری، گچ بری، قلم زنی و معرق را عرضه کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار