امام‌جمعه بجنورد با اشاره به شعار خارج‌نشینان برای کشف حجاب دختران ایرانی گفت: شعارهای این افراد نشان‌دهنده نگاه ابزاری و کالایی به دختران ایرانی است.
کد خبر: ۵۷۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 10 March 2018

آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به فضیلت ازدواج و ماهیت آن گفت: هیچ‌کس از حضرت زهرا (س) در کسب فضیلت سبقت نگرفته است و نیز ازدواج یکی از فضایل پسندیده الهی می‌باشد که اصل آن یک معروف است و اسلام بر آن تأکید دارد.

وی در ادامه بیان کرد: ازدواج به هنگام و به موقع یکی دیگر از معروفات است که این مسئله نبایستی به تأخیر بیافتد و در اسلام هم روایات متعددی در  خصوص ازدواج به هنگام آمده است.

امام‌جمعه بجنورد افزود: متأسفانه امروزه سختگیری‌ها در ازدواج سبب آن شده است که این امر خداپسندانه به تأخیر بیافتد لذا به خانواده جوانان توصیه می‌شود که ازدواج آسان را اجرا کنند.

وی عنوان کرد: مهریه آن‌چنانی پشتوانه و خوشبختی نمی‌آورد و مهریه‌های کلان و کمرشکن در امر ازدواج می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد که علت اکثر طلاق‌ها نیز همین است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: روز ولادت حضرت زهرا (س) را روز زن نامیده‌اند که اگر بنگریم، می‌بینیم که این حضرت نمونه یک زن کامل در جهان تا به امروز بوده‌اند.

وی افزود: در عصر کنونی جاهلیتی شکل گرفته است که می‌گوید زن یک شخص است برای فروش کالاها و تبلیغات و جز لذت جنسی کاربرد دیگری ندارد.

یعقوبی مطرح کرد: از آن‌طرف مرزها شعار می‌دهند دختران ایرانی روسری‌های خود را بردارید که بسیار واضح است غربی‌ها نیتشان استفاده ابزاری از بانوان است.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: روز 18 اسفند روز تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد است که اگر فرزندان خود را به این مکان بفرستید در آینده اهل مطالعه، مؤمن و ایمانشان قوی می‌شود لذا کانون‌های فرهنگی قلب تپنده مساجد هستند و خراسان شمالی در کشور رتبه اول کتاب داری را در بین کانون‌های مساجد کسب کرده است.

وی افزود: بنیاد شهید یکی دیگر از نعمات این انقلاب است که بایستی برای خانواده‌های شهدا پدری کنند و به این بزرگواران کرامت ببخشند.

آیت‌الله یعقوبی در پایان عنوان کرد: حرکت زننده اخیر شهردار تهران که در مقابلش دختران شروع به رقص کردند بسیار ناشایست بود که به نوعی سقوط ارزش‌ها از برج میلاد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار