مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت گفت: ۳۹ درصد مجموع آتش‌سوزی منازل مسکونی رشت به‌دلیل نقص در سیستم سیم‌کشی برق رخ داده است.
کد خبر: ۵۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 05 July 2015
علی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به عملکرد سه ماهه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهر، اظهار داشت: در این مدت 828 فقره حریق، حادثه و خدمات ایمنی در شهر رشت انجام شد.
وی از کاهش 28 درصدی آتش‌سوزی در رشت خبر داد و افزود: در سه ماه نخست سال گذشته 570 فقره آتش‌سوزی در رشت روی داد که در مدت مشابه امسال این آمار به 411 فقره رسید.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه در این مدت آتش‌سوزی علفزارها  199 فقره بیشترین آمار آتش‌سوزی را نشان می‌دهد گفت: آتش‌سوزی منازل 115 فقره، آتش‌سوزی خودرو 34 مورد و آتش‌سوزی در اماکن تجاری با 28 فقره از دیگر موارد آتش‌سوزی است.
مقصودی تصریح کرد: 39 درصد مجموع آتش‌سوزی منازل مسکونی رشت به دلیل نقص در سیستم سیم‌کشی برق و 9 درصد به علت نشت گاز شهری است.
وی با اشاره به افزایش 2 درصدی وقوع حوادث، خاطر نشان کرد: امسال 183 فقره حادثه در رشت روی داد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 179 فقره بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت افزود: در بین حوادث، آسانسور با 58 فقره بیشترین مورد را به خود اختصاص داده است و 57 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
مقصودی درباره سایر حوادث روی داده، گفت: 50 مورد گیرکردن اعضای بدن وحلقه انگشتر در دست، 30 مورد تصادفات و 28 مورد محبوس شدن افراد در اماکن، بیشترین موارد حوادث بعد از آسانسور است.
وی از افزایش شش درصد خدمات ایمنی آتش نشانی رشت به شهروندان خبر داد و افزود: در سه ماهه اول سال 234 مورد خدمات ایمنی به شهروندان ارائه شد که 40 مورد مربوط به صید مار است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، میانگین مدت زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل حریق، حوادث و خدمات ایمنی را 4 دقیقه و 19 ثانیه بیان کرد و افزود: این مهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک دقیقه کاهش یافته است.
مقصودی مجموع برآورد خسارات را در سه ماهه اول سال در بخش ساختمان‌ها وخودروها در حدود 11 میلیارد و 689 میلیون و 500 هزار ریال بیان کرد وگفت: در بخش آموزش هفت هزار و 585 نفر آموزش دیدند.
وی افزود: کودکان 39 مهدکودک‌ و دبستان  تحت آموزش ایمنی این سازمان قرار گرفتند و دو مورد دوره آموزشی نیز برای آتش‌نشانان داوطلب برگزار شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار