مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت:از ۱۲۱۱ مسجدموجود ۵۵۰ مورد از آنها دارای کانون‌های فرهنگی هنری است که در مجموع ۴۵ درصد از مساجد استان کرمانشاه دارای کانون‌های فرهنگی و هنری هستند.
کد خبر: ۵۷۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 08 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، طیب صفری مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان امروز در نشست خبری اظهار داشت:مساجد پایگاه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی هستند که باید به کارکرد‌های اصلی آنان توجه کرد.

وی  خاطر نشان کرد:شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در سال ۷۱ در راستای احیاء کارکرد‌های مساجد و به منظور مقابله با تهاجمفرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، مجوز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد را تصویب کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تصریح کرد:در کل کشور  ۲۴ هزار مسجد که دارای کانون فرهنگی و هنری هستند در حال فعالیت هستند و با توجه به این آمار طی سالجاری تعداد کانون‌های مساجد در استان کرمانشاه ۳۰ درصد رشد داشته است.

صفری افزود:در زمینه موضوعات قرآنی ۳۵ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال فعالیت هستند و از ۵۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در  استان ۳۳۷ کانون در روستاو ۲۱۳ کانون در شهر فعالیت می‌کنند که می‌توان گفت: ۶۱ درصد از کل کانون‌های استان در روستا‌ها قرار گرفته اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اذعان داشت:در کرمانشاه ۱۸۴ کانون قرار داردکه در شهرستان‌ها بیشترین کانون در سنقر و کلیایی با تعداد ۵۷ کانون و دالاهو با ۶ کانون کمترین  تعداد در حال فعالیت هستند.

به گفته این مسئول:اجرای طرح اوقات فراغت در ۵۰۰ کانون استان، برپایی اردو‌های فرهنگی، هنری، زیارتی و تفریحی، برگزاری جشنواره قرآنی "مدهامتان" و حضور پررنگ اعضاءکانون در مناطق زلزلهزده استان از همان ساعت اولیه از مهمترین فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان می‌باشد.

صفری  گفت: همانند سال‌های گذشته ۲۰ اسفند ماه از  ۱۲۰ نفر از اعضای فعال کانون، مدیران کانون، رابطین کانون‌ها تقد ویر و تجلیل بعمل خواهد آمد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار