رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از افزایش 10 درجه ای میانگین دما در این استان همراه با تداوم بارشهای رگباری و پراکنده خبر داد.
کد خبر: ۵۷۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 08 March 2018

به گزارش تابناک : یحیی قاینی پور روز پنجشنبه افزود: بیشینه دمای دیروز مشهد 12 درجه سلسیوس بود که امروز به 19 درجه می رسد و برای روزهای جمعه و شنبه آینده به بالاتر از 22 درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: کمینه دمای مشهد برای پنجشنبه و جمعه شب، هفت درجه سلسیوس پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: بارش های رگباری و پراکنده باران که تا روزهای میانی هفته آینده در استان خراسان رضوی ادامه دارد، از روز یکشنبه هفته آینده شدت می گیرد.
قاینی پور اظهار کرد: دیشب بارش باران در 15 شهرستان استان خراسان رضوی گزارش شده است که بیشترین آن مربوط به شهرستان های نیشابور و گلمکان با حدود 3.5 میلی متر بوده است.
به گفته وی، طی این مدت 1.5 میلی متر باران در شهر مشهد باریده است.
قوچان با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای 22 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
میانگین سالانه بارندگی در استان خراسان رضوی حدود 210 میلی متر و در کشور حدود 250 میلی متر است. 
بر اساس گزارش هواشناسی خراسان رضوی میانگین بارندگی در تمامی شهرستانهای این استان طی سال زراعی جاری کاهش یافته است. در این مدت بردسکن و خواف با 90 درصد بیشترین کاهش را داشته اند. 
شهر مشهد نیز کاهش حدود 70 درصدی بارندگی را نسبت به دوره بلندمدت آماری داشته است. 
در پاییز امسال کاهش بارندگی در استان خراسان رضوی به بیشترین حد خود رسید و طی هفته های اخیر با بارشهای به نسبت خوبی که در مناطق مختلف استان رخ داد و همچنان ادامه دارد، میزان کاهش بارندگی ها در این خطه تعدیل یافته است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار