نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: هدف از ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایستادن مقابل مردم و برخورد چکشی نیست بلکه باید در کنار مردم ایستاد ولی این کار نیز نیاز به برنامه‌ریزی دارد.
کد خبر: ۵۷۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 07 March 2018

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در همایش ائمه جمعه استان اظهار کرد: ۳۴ نماز جمعه در استان اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی شهرستان‌ها از جمله چاراویماق امام جمعه‌ اش تغییر یافته ولی هنوز جایگزین انتخاب نشده است، افزود: البته در شهرستان‌های خداآفرین و هوراند نیز فعلا امام جمعه‌ای ندارند و در برخی شهرها اخیراً امام جمعه انتخاب شده و در برخی شهرها نیز خواستار برگزاری نماز جمعه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: صفا، صمیمت، وحدت و انسجامی که در استان بین ائمه جمعه و فرمانداران برقرار است را شاکر هستیم ولی گاهاً انتقادهایی داریم از این رو از استاندار آذربایجان‌شرقی می‌خواهیم تاکیدی به فرمانداران شود تا در جاهایی که نیاز به هماهنگی بوده، هماهنگی‌های لازم انجام گیرد.

وی تاکید کرد: نقش ائمه جمعه در شهرها بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و برای پبشبرد معنوی و فرهنگی آن لازم به فعالیت قرارگاه فرهنگی هر شهر است به طوریکه در ایام عید نوروز برنامه اعتکاف داریم که نقش ائمه جمعه نقش ممتاز در این برنامه دارد که با حضور خود بین مردم در نماز جمعه و تحلیل بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف الگوسازی کند.

پیشنهاد جلسات تخصصی برای تبیین سخنان مقام معظم رهبری

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ائمه جمعه تبریز پیشنهاد داده‌اند تا در ارتباط با فرمایشات مقام معظم رهبری، دیدار و جلسات تخصصی و همایش تشکیل شود تا این فرمایشات در جمع مردم آذربایجان مطرح شود.

وی افزود: البته باید فرمایشات مقام عظمایی ولایت در جمع‌های دیگر نیز مطرح شود به طوریکه خود مقام معظم رهبری فرمودند بهتر از این جمع که دیدار با آذربایجان است را نمی‌بینم که در مورد آینده، مسائل کلیدی انقلاب حرف بزنم.

آل‌هاشم با بیان اینکه ائمه جمعه با کمترین انتخاب و با هماهنگی نهادهای فرهنگی در شهر خود مشغول هستند، گفت: برخی از ائمه جمعه استان حتی یک نفر را نیز به عنوان کمک در دفتر ائمه جمعه ندارند ولی با حداقل امکانات در تلاش هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: البته در برخی مواقع نیز کم مهری‌هایی از جانب برخی شهرستان‌ها و نهادها دیده می‌شود که از استانداری می‌خواهیم تاکیدی بر مسوولان سیاسی و دولتی آن شهرستان شود، زیرا این ائمه با کمترین امکانات در حال انجام وظیفه هستند.

وی ادامه داد: در اجرای وظایف و کارهای فرهنگی اگر عنایات استانداری نباشد ما تنها نمی‌توانیم کاری بکنیم.

لزوم تشکیل جلسات اخلاق در شهرستان‌ها/ برخی شهرهای استان حداقل امکانات را هم ندارند

امام جمعه تبریز بیان کرد: در این ۹ ماه جلسات شورای فرهنگی استان به طور مرتب تشکیل شده و در همه جلسات بنده و استاندار آذربایجان‌شرقی نیز حضور داشته‌ایم و امید است این جلسات در شهرستان‌ها نیز تشکیل شود.

وی ادامه داد: جلسات اخلاق هفته‌ای دو هفته با حضور مدیران و ائمه جمعه در شهرستان‌ها برگزار شود چرا که این جلسات حسن دارد به طوریکه تجدید دیداری می شود تا مسائل اخلاقی مطرح شود.

آل‌هاشم به توجه ویژه مسوولان شهری به حوزه‌های علمیه را لازم دانست و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران با سیلی صورتشان را سرخ کرده و اداره می‌کنند از این رو لازم است تا در شهرستان‌ها حمایت شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در اکثر شهرها حوزه علمیه در بخش برادران و خواهران داریم، گفت: حوزه‌های علمیه نیاز به حمایت همه جانبه از سوی مسوولان را دارند.

تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای معرفی تاریخ تشیع آذربایجان است/هدف از امر به معروف و نهی از منکر برخورد چکشی با مردم نیست

نماینده ولی فقیه در استان از گلایه ائمه جمعه نسبت به مسائل فرهنگی، معنوی، تاریخ تشیع و روحانیت و تشیع آذربایجان در برنامه‌های تبریز 2018 باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: باید دست‌اندرکاران و متولیان امر به این نکات توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته و فرصت تبریز ۲۰۱۸ در این زمینه سوق دهند.

وی با تاکید به اینکه در ستادهای امر به معروف و نهی از منکر نیاز است جلسات فعال‌تر شده و برای این منظور برنامه‌ریزی‌هایی انجام گیرد، ادامه داد: هدف از ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایستادن مقابل مردم و برخورد چکشی نیست بلکه باید در کنار مردم ایستاد و این کار نیز نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار