نخستین نشست شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب در یزد با پیام «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی برگزار و «مهدی جمالی‌نژاد» شهردار یزد به عنوان رییس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب انتخاب شد .
کد خبر: ۵۷۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 07 March 2018

«علی‌اصغر سیدآبادی» مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از نحوه تشکیل شبکه، آن را نهادی برای کارهای مشارکتی در حوزه فرهنگ و‌فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف دانست . 

همچنین شهردار یزد ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای شورا، از آنان برای بازدید از طرح گذر فرهنگ و هنر مازار دعوت کرد که به تازگی عملیات اجرایی آن شروع شده و اوایل سال ۱۳۹۷ افتتاح خواهد شد . 

«مصطفی جوادی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی كاشان، «شیخیانی» شهردار خورموج به عنوان نایب رییس، «فروغ هاشمی» رییس اداره فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی اوز به عنوان منشی و «موسوی» رییس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ری به عنوان خزانه‌دار شورا انتخاب و معرفی شدند . 

در ادامه این مراسم پیام «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد كه در متن این پیام آمده است : 

«گستره فرهنگ در سنت اسلامی و ایرانی چنان است که نمی‌توان آن را در قالب یک دستگاه محدود کرد. هیچ توسعه و پیشرفتی در غیبت فرهنگ‌ پایدار نخواهد ماند. شهرهای پایدار جهان، شهرهای فرهنگی‌اند و شهرهای پایدار ایران نیز، شهرهایی‌اند که در طول قرون مردمانش در هوای فرهنگ‌ نفس کشیده‌اند و برخی از بزرگ‌ترین چهره‌های فرهنگی را به جهان هدیه کرده‌اند . 

ما برای پاسداری از این سنت نیکو و برای نقش‌آفرینی موثرتر فرهنگی در دنیای امروز نیازمند عزم ملی و مشارکت همه دستگاه‌های مردمی، عمومی و دولتی در عرصه فرهنگ هستیم . 

شبکه هماهنگی شهرهای دوستدار کتاب که با حضور شهرداران و روسای ادارات فرهنگ‌و ارشاد اسلامی شهرهای برگزیده کتاب‌خوانی تشکیل شده است، یکی از نهادهایی است که این مشارکت را محقق می‌سازد . 

تشکیل این شبکه و‌ برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی این شبکه در شهر پایدار و فرهنگی یزد اقدامی تحسین‌برانگیز است که امیدواریم سرآغاز  فعالیت‌های مشارکت‌جویانه و موثر فرهنگی باشد . 

تجربه نشان داده است که توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کنار تاثیرات فرهنگی هم به افزایش امید و نشاط اجتماعی منجر می‌شود و هم به کارآفرینی . 

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بدون مشارکت نهادهای مردمی، عمومی و دولتی ممکن نیست . 

امیدواریم مشارکت شهرداری‌ها، نهادهای غیردولتی و دولتی در  قالب این شبکه به تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بیانجامد.»

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار