مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت که در حال حاضر 25 درصد از مساجد این خطه شمال کشور دارای کانون فرهنگی هستند.
کد خبر: ۵۷۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 05 March 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمود علیخانی روز دوشنبه در آستانه سالروز تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد در گفت و گو با خبرنگاران در ساری تعداد مساجد دارای کانون فرهنگی و هنری مازندران را حدود یکهزار و 100 واحد اعلام کرد.
استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی بیش از چهار هزار و یکصد مسجد دارد . 
وی علت کم تعداد بودن کانون های فرهنگی مساجد در مازندران را در مقایسه با تعداد مساجد فعال ، ناشی از سختگیری های قانونی برای تشکیل این واحد فرهنگی از جمله برخورداری مساجد از حداقل جمعیت و امکانات دانست.
کانون فرهنگی و هنری مساجد از 18 اسفند سال 71 در کشور فعال شد.
** کاهش اقبال جوانان به مساجد
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران همچنین از آنچه که " کاهش اقبال جوانان به مساجد " نامید به عنوان مهم ترین دغدغه این دبیرخانه یاد کرد و تغییر در مدیریت و برنامه ریزی و جوان محور شدن این مراکز دینی را مهم ترین راهکار برای افزایش اقبال قشر جوان دانست.
علیخانی گفت : باید مساجد کانونی برای فعالیت های روزمره مردم منطقه و پذیرش جوانان باشد و تحقق این اهداف در گرو تعامل و هماهنگی دستگاههای مختلف فرهنگی و اجتماعی فعال در مساجد است .
وی همچنین اعلام کرد که در هفته مساجد در مازندران از 106 کانون فرهنگی برتر مساجد قدردانی و جشنواره قرآنی برگزار می شود.

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار