حجت الاسلام قرائتی:
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: امروز در فضای مجازی به صورت گسترده شبهه افکنی می‌شود و اگر جوانان ما از آگاهی لازم برخوردار نباشند بر اثر این شبهه‌ها منحرف می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 05 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محسن قرائتی در جمع مهندسان این سازمان اظهار داشت: تخصص نباید منجر شود که انسان فطرت خود را زیر پا بگذارد، در عین حال می‌بایست از علم دیگران استفاده کرد و پیامبر اسلام(ص) نیز عده‌ای از مسلمانان را اعزام کرد تا از قومی که به روش خاصی می‌جنگیدند این روش را یاد بگیرند.

وی همچنین بیان داشت: حدیث داریم که اگر کسی با مصالح بد ساخت و ساز کند خداوند به او ثواب نمی‌دهد از این رو مصالح باید با کیفیت باشد و اماکنی که ساخته می‌شود می‌بایست دارای کارکردهایی در ابعاد مختلف باشد و خداوند به حضرت موسی(ع) فرمودند چه در دست داری؟ حضرت فرمود این عصا است که به آن تکیه می‌دهم، برگ درختان را می‌ریزم تا حیوانات از آن استفاده کنند و فواید دیگری هم دارد که این نشان از استفاده چندگانه از یک ابزار است.

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: کلمه حمام در فرهنگ شیعه ۱۴۰۰ ساله است و اما در اروپا این کلمه ۲۰۰ سال قدمت دارد، هر چند باید چیزهای خوب را از دیگران آموخت، اما نباید با الفاظ و به اسم مد راه و روش را عوض کنیم.

وی توصیه کرد: مهندسان از نظر معنوی باید صاحبان ساختمان‌ها را هدایت کنند چرا که گاهی مالکان برای جلب توجه دیگران ساخت و ساز می‌کنند که مهندسان می‌توانند آنها را راهنمایی کنند و نباید تخصص، سرمایه و امکانات در اختیار عیش و عیاشی و هرزگی باشد.

حجت الاسلام قرائتی گفت: مسئله قبله باید در ساختمان‌ها نمایان باشد و باید به گونه‌ای باشد که معلوم شود این ساختمان در شهری اسلامی ساخته شده است و قرآن می‌فرماید خانه‌های خود را رو به قبله بسازید که در این صورت فواید بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی گفت: گاهی مهندسان به کارگران و زیردستان خود حرف‌هایی که می‌زنند تأثیرگذاری آن بیش از دیگران است از این رو مهندسان باید به کارگران خود توجه داشته باشند و هر چند وقت یکبار با آنها سر یک سفره بنشینند و از مشکلات آنها باخبر شوند و گاهی برخوردهای عاطفی مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه کار کردن عیب نیست، افزود: امروز متأسفانه فارغ التحصیلان کشور مهارت لازم برای ورود به عرصه کار را ندارند و انسان نباید کار را بد بداند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارهایی که انجام می‌دهیم واجب و مستحب نیست و انسان نباید عمر خود برای اموری غیری از این‌ها خرج کند و انسان باید برای رشد و تعالی خود تلاش کرده و اجازه ندارد عمر خود را تلف کند.

حجت الاسلام قرائتی عنوان کرد: امروز در فضای مجازی به صورت گسترده شبهه افکنی می‌کنند و اگر جوانان ما از آگاهی لازم برخوردار نباشند بر اثر این شبهه‌ها منحرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید امانت‌دار بود و از مال مردم حراست کرد، افزود: تخریب به جا نیز داریم که در قرآن نیز بدان اشاره شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: مهندسان باید در مطالعه کتاب همت کنند و نباید به خواندن دروس دانشگاهی بسنده کنند و هر روز می‌بایست بر دانش خود بیفزایند چرا که ما در اسلام فارغ التحصیلی نداریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار