«مكتب اقتصادي يزدي‌ها » موضوع اين هفته يكي از سلسله نشست‌هاي شب فرهنگي يزد است كه آخر همين هفته در فرهنگ‌سراي شهرداي يزد برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۵۷۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 05 March 2018

 پس از ثبت بافت تاریخی شهر یزد، تلاش در جهت معرفی هویت فرهنگی و تاریخی این شهر باستانی وجه همت فعالان فرهنگی شهر یزد قرار گرفته است و در این راستا با همکاری جمعی از اهالی فرهنگ و حمایت سازمان فرهنگی شهرداری یزد سلسله نشست‌های فرهنگی با عنوان «شب‌های فرهنگی یزد» ذیل عناوین مختلف با حضور صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود.

در این راستا پس از برگزاری «شب فرهنگ و معماری یزد»، نشستي ديگر عصر پنج شنبه 17 اسفند ساعت 18 در محل تالار فرهنگ‌سرای شهرداری با حضور علاقمندان فرهنگ و اقتصاد یزد برگزار خواهد شد تا از تاریخ فرهنگ اقتصادی یزدی‌ها بشنوند.

دکتر «احمد روستا» عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی از الگوی مدیریت یزدی‌ها و مقایسه آن با مدیریت ژاپنی‌ها سخن خواهد گفت و محقق و نویسنده برجسته «فریدون شیرین کام» نیز راجع به فرهنگ کارآفرینی یزدی‌ها با عطف نظر به تجربه کارآفرین صاحب نام «حاج محمد حسین برخوردار یزدی» باب سخن خواهد گشود و دکتر «عبدالحسین سامان» عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان نیز از مکتب اقتصادی یزدی‌ها صحبت می‌کند .

در این شب فرهنگی به مناسبت سالگرد درگذشت یزدشناس نامور استاد «ایرج افشار یزدی» با پخش فیلم مستندی از وی، یاد و نامش گرامی داشته می‌شود و با تجلیل از بازرگان فرهنگ‌دوست «حسین بشارت» به عنوان یکی از چهره‌های شاخص اقتصاد و فرهنگ شهر یزد و میزگردی درباره مکتب اقتصادی یزد مراسم پایان می‌یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار