دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم،با اشاره به فعالیت 110 اداره دولتی در این استان گفت: در حدود 95 درصد ادارات قم این شورا تشکیل شده است.
کد خبر: ۵۷۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷ 05 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین معرفت در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: اگر مردم منکری را مشاهده کردند با این شوراها و یا ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برای رسیدگی درمیان بگذارند.

وی افزود: یکی از معاونت های ستاد امر به معروف و نهی از منکرقم، معاون سیاسی – امنیتی استاندار است که تعامل خوبی با این معاونت داریم.

وی با اشاره به اینکه درحدود 60 اتحادیه اصناف در قم نیز این شورا تشکیل شده است، گفت: مردم و رسانه ها در اجرای این امر ما را یاری کنند.

وی با اشاره به تفاهم نامه انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: حدود 2 هزار و 300 معلم در این زمینه آموزش ضمن خدمت دیده اند.

معرفت افزود: دراین رابطه تفاهم نامه ای نیز با حوزه علمیه صورت گرفته، و قرار است مرکز تخصصی به نام معروف و نهی از منکر در حوزه ایجاد شود و متخصصان این امر در این زمینه تربیت شوند.

معرفت اظهار کرد: 150 تن از ضابطان قضایی در سطح استان قم به امر به معروف و نهی از منکر مشغول هستند و نیز در پایگاه های بسیج نیز شورا تشکیل شده و فعال می باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم اعلام کرد: تاکنون این استان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر 5 شهید و تعدادی جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده که یکی از برنامه ها دیدار با خانواده های این عزیزان است.

وی هم چنین به نقش مهم رسانه ها در اشاعه فرهنگ اشاره و اظهار کرد: امروزه رسانه ها یکی از موارد مهم و مورد توجه ملت ها هستند، از این رو می توانند در این زمینه ما را یاری کنند.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است، اما شرایطی دارد،ما آموزش های لازم به 5 هزار تن را انجام داده ایم که احکام و مخاطب شناسی از جمله موارد آموزشی بوده است.

معرفت ادامه داد: از این تعداد، یک هزار و 170 تن نیروهای متخصص داریم که در گشت های سطح استان برای تذکر لسانی از آنها با روش مهربانی و فرهنگ مهرورزی استفاده می کنیم، چرا که استفاده از قول لَیِّن و زبان مهرورزی بهتر جواب می دهد.

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر مظلوم است، اظهار کرد: 11 ماه است که بودجه ای به این ستاد داده نشده است، افرادی که با این ستاد همکاری دارند، به صورت جهادی همکاری می کنند که از طلبه ها و بازنشستگان هستند.

وی افزود: هیات اندیشه ورز در استان قم با حضور حقوقدانان، استادان حوزه و دانشگاه، کارشناسان و مدیران مختلف تشکیل شده است تا خروجی های ما کمترین خطا را داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار