حجت الاسلام قرائتی:
رئیس ستاد اقامه نماز بر استفاده از فرصت تعطیلات نوروز برای تبلغ دین تأکید کرد و گفت: در این ایام مردم شادتر هستند و همه افراد حضور دارند که زمان خوبی برای تبلیغ است.
کد خبر: ۵۷۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ 01 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محسن قرائتی پیش از ظهر پنج‌شنبه در همایش سالانه مبلغان مکتوب، ادبی و هنری و نیز اختتامیه مسابقه خاطره نگاری تبلیغی که در سالن همایش غدیر برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از عید نوروز برای تبلیغ بسیار بالا بوده و فرصت خوبی است.

وی با بیان اینکه این هنر تبلیغ است که از ظرفیت تعطیلات بتوان استفاده کرد، گفت: زمان تبلیغ بسیار مهم است و در عید نوروز مردم شاد هستند و در این روزهای شاد حتی رنگ لباس مبلغ تأثیرگذار خواهد بود.

این مفسر قرآن کریم افزود: فرصت تبلیغی عید نوروز از عاشورا و شب‌های قدر مهم‌تر است چرا که تعطیلات عید بیشتر و مردم شادتر هستند و در زمان عید دختر، پسر و ضد انقلابی همه حضور دارند و فرصت خوبی برای تبلیغ دین است.

وی تصریح کرد: در تبلیغات به دفاع از اختلاف‌هایی که در کشور وجود دارد نپردازیم و باید بتوانیم استفاده‌های عملیاتی هم داشته باشیم به عنوان مثال از اقوام ثروتمند برای اقوام فقیر کمک بگیریم و به رفع دلخوری‌ها اقدام نماییم.

حجت الاسلام قرائتی زمان تبلیغ را مهم دانست و ادامه داد: تبلیغ‌های عید باید لحظه‌ای باشد و نباید عید مردم را خراب کنیم؛ گاهی ممکن است در تبلیغ موفق نشویم نباید مأیوس شویم و باید دو مرتبه تبلیغ کنیم.

تبلیغ همراه با محبت و هدیه دادن بسیار مؤثر است

وی با بیان اینکه تبلیغ همراه با محبت و هدیه دادن بسیار مؤثر است، اظهار کرد: در تبلیغ به نماز بسیار بپردازید و خیلی هم به مستحبات تکیه نکنید.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه در تبلیغ باید ابتدا مخاطب خود را بشناسیم، گفت: مشکل امروز ما در دانشگاه این است که ۱۳۰ دانشگاه داریم و به ۱۳۰ نوع تفسیر هم نیاز داریم تا بتوان همه قشری را جذب کنیم.

وی عنوان کرد: در تبلیغ از سخنان یک دقیقه‌ای و کوتاه استفاده کنید، حرف‌های اثرگذار بزنید و برای موفقیت در این مسیر ابتدا از خداوند بخواهید و به فشرده گویی، محکم و نرم حرف زدن توجه داشته باشید و حرف‌هایی بزنید که مورد نیاز است.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه باید در تبلیغ به ظرفیت‌های طرف مقابل توجه شود، افزود: هیچ‌گاه خود را ملزم به برنامه‌های رسمی نکنید در شب‌ها و روزهای تعطیل هم می‌توان فعالیت کرد و درس خواند.

وی مطرح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه و دیگر نهادهای تبلیغی باید به طلبه و مبلغ مهارت بیاموزند و لذا باید جلسات مهارتی را تقویت نماییم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار