معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان با تأکید بر اینکه روند آنفلوانزای پرندگان در شهرستان همدان مطلوب است، گفت: خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مختلف شیوع این بیماری در همدان کنترل شده است.
کد خبر: ۵۷۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 01 March 2018
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان با تأکید بر اینکه روند آنفلوانزای پرندگان در شهرستان همدان مطلوب است، گفت: خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مختلف شیوع این بیماری در همدان کنترل شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، علی‌اصغر ناظری‌پور در ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان شهرستان همدان، با اشاره به مثبت بودن نتیجه آزمایش پرندگان در زمینه آنفلوانزای پرندگان در ابتدای بهمن‌ماه، افزود: بیماری در یکی از واحد‌های مرغداری همدان فاقد مجوز مشاهده شد که به سرعت امحاء و برخورد قانونی لازم با مالک این واحد انجام شد.

وی با بیان اینکه نظر ما تعطیلی آن مرکز است چرا که این واحد، مرغ را از سایر استان‌ها وارد می‌کرد و با برخورد قانونی مواجه خواهد شد، ادامه داد: امکان سرایت این بیماری تا سه کیلومتر اطرافش وجود داشت، اما خوشبختانه هیچ یک از آزمایش‌ها در اطراف این مرغداری مثبت نبود.

ناظری‌پور با تأکید بر اینکه برای سلامت مردم اهمیت بسیار زیادی قائل هستیم، اظهار کرد: با اشخاصی که سلامتی مردم را به خاطر منفعت خود به خطر می‌اندازند، به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی با توجه به نزدیک بودن پایان سال خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ها باید در آماده‌باش کامل قرار گیرند تا در ایام تعطیلات نوروزی شاهد مشکلات بهداشتی نباشیم.

معاون فرماندار همدان به دستگاه‌های مرتبط تأکید کرد: نظارت‌های لازم در زمینه بیماری آنفلوانزای پرندگان را انجام داده و هر گونه تلفات مشکوک را به اداره‌کل دامپزشکی اطلاع دهند.

وی درباره بیماری آنفلوانزا اظهار کرد: در کشور تا کنون بیش از ۲۴ میلیون قطعه مرغ معدوم شده و ۵۶۷ مرغداری در ۲۰ استان کشور تحت تأثیر قرار گرفته که این موضوع تأثیر بسزایی در بازار مرغ و تخم‌مرغ داشته است.

معاون فرماندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر ویروس آنفلوانزا دائمی شده است بنابراین با توجه به شرایط حاضر باید تولید خود را کنترل کنیم، تصریح کرد: ناوگان حمل‌ونقل طیور استاندارد نیست به طوریکه یکی از عوامل مهم شیوع این بیماری در کشور همین موضوع است.

وی ادامه داد: حمل کود مرغی یکی از مهمترین کانون‌های خطر است بنابراین در این راستا از پلیس‌راه می‌خواهیم با هر گونه حمل‌ونقل کود حیوانی فاقد مجوز برخورد کند.

ناظری‌پور با اشاره به اینکه دهیاری‌ها نیز باید هر گونه تلفات غیرمجاز را گزارش دهند، افزود: در بازارچه پرنده‌فروشان شهر همدان نیز همکاری لازم را شهرداری به منظور کنترل داشته باشد.

وی گفت: خوشبختانه در سالجاری کانون و شیوع خاصی را در زمینه آنفلوانزای پرندگان در شهرستان همدان نداشتیم که این امر به علت عملکرد مطلوب دستگاه‌های ذیربط بوده است.

معاون فرماندار همدان در پایان خاطرنشان کرد: با آغاز فصل بهار نیز دام‌ها در معرض بیماری تب‌برفکی خواهیم بود بنابراین لازم است دامپزشکی در آماده‌باش کامل قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار