رییس موسسه آموزش عالی طلوع مهر از برگزاری همایش "قم آینده و آینده قم" به همت این موسسه در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 28 February 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی تصریح کرد: آينده پژوهي(Futures Studies) حوزه اي نو براي مطالعه و يادگيري است كه به سودمندي دانش و اقدام ما خواهد انجاميد.

وی افزود: آينده پژوهي حوزه دانشي راهبردي و جواني است كه در جهان حدود يك سده و در ايران حدود يكي دو دهه عمر دارد و هدف از اين دانش بهبود وضعيت بشر با طراحي آينده مطلوب و اقدام هاي مربوط به آن است.

رییس موسسه آموزش عالی طلوع مهر ادامه داد: آينده پژوهي دانشي فرارشته اي و ارزش مدار است و هر جامعه ای بايد مبتني بر اصول و شرایط خود، آينده پژوهي و آينده سازي نمايد.

وی اظهارداشت: موسسه آموزش عالي طلوع مهر در راستاي رسالت خود و با آينده نگري نسبت به پاسخگويي به نياز جامعه، از سال ١٣٩٤ اقدام به ایجاد رشته مهندسي آينده پژوهي در مقطع كارشناسي ارشد نموده است كه تاكنون سه دوره از اين رشته برگزار شده و در سال هاي بعد نيز توسعه خواهد يافت.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی اظهارداشت: اين دوره ها با حضور دانشجويان فعال و علاقه مند به يادگيري، ظرفيت بسيار خوبي براي شناسايي مسائل و چالش هاي آينده در حوزه هاي مختلف، در سطح كلان و خرد به خصوص مسائل و چالش هاي مربوط به استان قم و آينده نگري و ارائه پاسخ به آن ها ايجاد نموده است.

وی بیان داشت: علاوه بر دوره هاي رسمي، موسسه آموزش عالي طلوع مهر برگزاري همايش ها، نشست ها و دوره هاي تخصصي در حوزه آينده پژوهي را برنامه ريزي نموده است و گرامي داشت روز جهاني آينده كه از سال ٢٠١١ نامگذاري شده است، اولين همايش آینده پژوهی با موضوع"قم آینده و آینده قم" را برگزار می کند.

رییس موسسه آموزش عالی طلوع مهر گفت: حجت الاسلام مصطفی پور محمدی «وزیر سابق دادگستری»، دکتر اسماعیلی شراهی «دبیر علمی همایش» و « مدیر گروه آینده پژوهی موسسه طلوع مهر» و خانم مهندس فاطمی «عضو اتاق فکر توسعه استان قم» از جمله سخنرانان این همایش خواهند بود.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام دکتر احمد احمدی «عضو بنیاد قم پژوهی»، دکتر عبدالرحیم پدرام «استاد دانشگاه» و «نویسنده کتب آینده پژوهی» و مهندس سید حسن رضوی «رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم» نیز از دیگر سخنرانان این همایش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی با بیان اینکه این همایش روز چهارشنبه نهم اسفندماه سال جاری از ساعت 18:30 الی 21 در موسسه طلوع مهر واقع در خیابان دورشهر، نبش میدان رسالت برگزار می شود و حضور برای عموم علاقه مندان آزاد است خاطرنشان کرد: اميد است با توسعه حوزه آينده پژوهي بتوانيم در راستاي توسعه آينده نگري و بهبود تصميم گيري، به ساختن آينده اي مطلوب براي جامعه مان، گامي هرچند كوچك برداريم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار