وزیر علوم خبر داد؛
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ممکن است برخی دانشگاه های ایران به صورت مقطعی از اساتید خارج از کشور استفاده کنند.
کد خبر: ۵۷۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 26 February 2018

منصور غلامی ظهر امروز در جلسه شورای اداری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون ارتباطات بین المللی بیشتر شده است ممکن است برخی دانشگاه ها به صورت مقطعی از اساتید خارج از کشور استفاده کنند

وی با اشاره به برگزاری آزمون دکترا در هفته گذشته عنوان کرد: در تحصیلات تکمیلی، به دانشگاه ها بر اساس ظرفیت ها از جمله اساتید متخصص، اجازه پذیرش دانشجو داده می شود.

غلامی همچنین از برنامه ریزی برای اعزام دانشجویان مقطع دکترا به خارج ازکشور خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده است که در دوره های کوتاه مدت ۶ تا ۹ ماهه، دانشجویان دکترا به عنوان فرصت مطالعاتی و تخصصی به یکی ازکشورهای خارجی اعزام شوند.

وزیر علوم بیان کرد: سعی می شود دانشجویان به دانشگاه های خاصی اعزام انجام شوند تا از شرایط استفاده از ظرفیت علمی کشورهای دیگر و انتقال فناوری استفاده و یا منتقل شود.

غلامی، تبادل اطلاعات علمی را زمینه توسعه مراکز بین المللی دانست و در ادامه از آزادی دانشجویان بازداشت شده در وقایع دی ماه امسال هم خبر داد و اظهار کرد: دانشجویان وقایع دی ماه که بازداشت شده بودند آزاد شدند و امیدواریم مشکل خاصی در سایر مراحل وجود نداشته باشد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار