تابناک: گرچه مسئولان جشنواره‌کودک، با تردید از میزبانی اصفهان در بیست‌ونهمین دوره جشنواره فیلم‌کودک سخن می‌گویند اما شهردارجدید اصفهان از تعیین‌تکلیف این مسئله در هفته آینده خبر می‌دهد.
کد خبر: ۵۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 04 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان طی 28 دوره در سه استان کشور برگزار شد.

در این 28 دوره ، اصفهان میزبان 17 دوره، تهران میزبان 6 دوره و همدان نیز میزبان چهار دوره بود که شهر اصفهان در این میان، بیشترین دوره ها را با میزبانی نسبتا خوبی برگزار کرده است.

حال امسال زمزمه هایی مبنی بر عدم میزبانی اصفهان در این دوره از جشنواره به گوش می رسد.

توافق با اصفهان در دستور کار

این جشنواره که باید در مهرماه برگزار شود هنوز میزبان مشخصی ندارد و به گفته شجاع نوری، دبیر بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ گرچه همچنان معتقدم اصفهان مناسب ترین گزینه برای برگزاری جشنواره است ؛ اما با توجه به تغییر شهردار این شهر متاسفانه هنوز به توافق نهایی با اصفهان دست پیدا نکرده ایم و رایزنی ها با مسئولین استان اصفهان ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین چند شهر دیگر نیز اعلام آمادگی کرده اند تا میزبانی جشنواره را عهده دار شوند که گفتگو با مقامات این شهرها نیز در جریان است و به زودی به تصمیمی مناسب دست خواهیم یافت.

گرچه شجاع نوری از درخواست دیگر شهرها برای میزبانی از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در دوره بیست و نهم خبر می دهد اما مهدی جمالی نژاد، شهردار جدید اصفهان، در گفتگو با تابناک از رایزنی با مسئولان جشنواره برای میزبانی اصفهان در این دوره نیز سخن می گوید.

شهردار جدید اصفهان خوش بین به میزبانی

وی اظهار داشت: ما جلساتی را در این خصوص برگزار کرده ایم اما جلسات رسمی در هفته آینده با حضور شهیدی، دبیر اجرایی جشنواره کودک، اصغر آذربایجانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان و قاسم زاده معاون فرهنگی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در این جلسات به تصمیم گیری در مورد میزبانی بیست و نهمین دوره جشنواره در شهر اصفهان پرداخته خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش تابناک که دیگر شهرهای کاندید برای میزبانی جشنواره به غیر از اصفهان کدام شهرها هستند، گفت: تاکنون کاندیدها یا شهرهای خاصی بریا این منظور استقبال نکرده اند.

جمالی نژاد افزود: هفته آینده مشخص خواهد شد که آیا اصفهان میزبان بیست و نهمین دوره خواهد بود یا خیر.

گرچه این جشنواره در سال های اخیر به لحاظ کیفی و تولید محتوا دچار تنزل شده بود اما همه دست اندرکاران برگزاری آن را بر عدم برگزاری ترجیح داده اند.

چالش پول در جشنواره کودک

این موضوع سال گذشته دست مایه انتقاد بسیاری از هنرمندانی که در خلال این جشنواره به اصفهان سفر کرده بودند نیز شده بود و کیفیت جشنواره را نه به لحاظ میزبانی بلکه از جنبه کیفیت فیلم ها و جذب گروه‌های مخاطب به جشنواره چندان موفق نمی دیدند.

با این وجود طی این سال ها و به دلیل میزبانی‌های مکرر اصفهان، به نظر می رسد که این شهر توانسته بود شاخصه‌های یک میزبان مناسب را کسب کند.

اما از سوی دیگر نگرشی که برخی منتقدان به برگزاری این جشنواره در اصفهان داشتند، هزینه های بسیاری بود که به شهر و از بودجه بیت المال صرف این جشنواره می‌شد.

تعیین سرنوشت جشنواره کودک در هفته آینده

این موضوع تاجائیکه ادامه یافت که بودجه این جشنواره که در سال های اخیر حدود سه میلیارد تومان در شورای شهر تصویب می‌شد در بودجه سال جاری شهرداری از سوی شورا به یک میلیارد تومان کاهش یافت.

اعضای شورای شهر اصفهان بر این اعتقاد بودند، که اگر قرار است هزینه های این جشنواره به بیش از یک میلیارد تومان افزایش یابد یا باید این افزایش هزینه ها، به صورت مصوبه ای در شورا قانونی شود یا اصلا جشنواره در اصفهان برگزار نشود.

حال باید منتظر ماند و دید هفته آینده در جلسه سه نفره‌ای که شهردار اصفهان به آن اشاره داشت، مذاکرات، اصفهان را به سوی میزبانی از بیست و نهمین دوره سوق خواهد داد یا جشنواره کودک امسال به میهمانی شهری دیگر خواهد رفت.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
هنوز مانده تا مردم بفهمند دکتر سقائیان چه خدمات ارزشمندی به اصفهان انجام میداد و به چه مسائلی اهمیت میداد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
هنوز مانده تا مردم بفهمند دکتر سقائیان چه خدمات ارزشمندی به اصفهان انجام میداد و به چه مسائلی اهمیت میداد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
دکتر سقائیان همیشه به دنبال مسائلی بود که موجب شادی روحیه مردم شود انشاالله بعد از ایشان هم این رویه ادامه پیدا کند.البته اگر اعضای شورای شهر بگذارند.
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
دکتر عزیز برگرد که این نامردا افتادن به جون شهر و شهرداری فقط دارن تقسیم غنائم میکنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار