رئیس آتش نشانی جزیره کیش گفت: بیشترین آمار آتش سوزی های جزیره کیش به علت نوسانات برق و اتصالی کابل های کولرهای اسپیلیت اتفاق می افتد.
کد خبر: ۵۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷ 04 July 2015
به گزارش تابناک - جزیره، محمد اسدی زنوز در این ارتباط با آمار آتش سوزی ها به ویژه در سالجاری اظهار داشت: بیشترین آمار حریق در سه ماهه اول سال ۱۳۹۴ مربوط به نوسانات برق است که آن هم به دلایل اتصالی اسپلیت ها و تابلوی برق در واحد های مسکونی، تجاری و سوله ها اتفاق افتاده است.
 
وی به تشریح علل این آتش سوزی ها اشاره کرد و افزود: استاندارد نبودن و ۲ تکه بودن کابل ها موقع نصب اسپلیت ها بزرگ ترین عامل ایجاد اتصالی برق است. به خاطر نوسان برق اختلاف بار در کمپرسور اسپلیت ها ایجاد می شود و چون در این لحظه فیوز نمی پرد، از هر نقطه ای که کابل ۲ تکه باشد، شروع به جرقه زدن می کند و به همین سرعت حریق ایجاد می شود. این مورد عمده ترین بحث آتش سوزی در کیش است.
 
رئیس آتش نشانی کیش علت دیگر ایجاد حریق در کیش تابلو های برق داخل منازل مسکونی، مراکز تجاری و سوله ها دانست و عنوان کرد: هر ۲ سال یک بار باید فیوزهای پر مصرف و آمپر بالا تعویض شود چرا که رطوبت بالای آب و هوای جزیره پلاتین فیوزهای برق را از بین می برد و همچنین چربی موجود در منازل مسکونی به علت عدم تهویه مناسب در این فیوز ها رسوب می کند و باعث ایجاد جرقه در فیوزهای پرمصرف و آمپر بالای این تابلو های برق می شود. اگر تمام این موارد رعایت شود حریقی نیز ایجاد نخواهد شد.
 
اسدی زنوز در ادامه تصریح کرد: به غیر از واحد های مسکونی، در بیشتر مناطقی که حریق رخ داده است قبل از وقوع حریق به آن واحد، تذکرات ایمنی توسط کارشناسان اداره ایمنی و آتش نشانی داده شده بود و متأسفانه بی توجهی به تذکرات این حوادث را به وجود آورده است که متأسفانه درصد بسیار پایینی از مردم به این تذکرات توجه می کنند.
 
رئیس آتش نشانی کیش در خصوص حوادث آسانسور در جزیره کیش نیز بیان کرد: به نسبت جمعیت جزیره، حوادث مربوط به آسانسور آمار بالایی دارد. آسانسور یک وسیله تخصصی است و باید همه آسانسور های واحدهای مسکونی و تجاری، ماهیانه توسط شرکت های معتبر و استاندارد نگه داری شوند تا از بروز حوادث در این زمینه جلوگیری شود.
 
اسدی زنوز تاکید کرد: به منظور آگاهی ساکنان کیش و جلوگیری از بروز حوادث مختلف، اداره ایمنی و آتش نشانی جزیره هر روز از ساعت ۸ صبح کلاس های رایگان آشنایی با خطرهای ۱۲ گانه موجود در کیش و راه های برخورد با آنها را در ایستگاه آتش نشانی مرجان برگزار می کند که امیدواریم شهروندان فقط با صرف ۱:۳۰ دقیقه از این کلاس ها استفاده کنند تا ضریب ایمنی خود و خانواده خود را بالا ببرند.
 
اداره ایمنی و آتش نشانی جزیره کیش در سه ماهه اول سال ۹۴ به ۱۰۱ مورد حریق، ۳۴ مورد تصادف وسایل نقلیه، ۳ مورد چاه و سقوط از ارتفاع، ۳۱ مورد آسانسور ، ۵۱ مورد خزندگان و حشرات موذی و ۹ مورد امور خانگی همچون انگشتر، چرخ گوشت ، گیر کردن و ... امداد رسانی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار