سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: در شورای عالی شهرسازی بدون مطالعه ۳۱۵ هکتار از شهر را فریز کرده و به‌عنوان بافت تاریخی مطرح می‌کنند، درحالی‌که اصلاً این اقدام کارشناسی شده نبوده و برخی از این نقاط به هیچ وجه سابقه تاریخی ندارد.
کد خبر: ۵۶۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم،محمود مسگری با اشاره به عقب‌ماندگی‌های کهنه شهر قم اظهار داشت: شهر قم جایگاه استراتژیک و ویژه‌ای دارد، اما برخی نگاه‌های منطقه‌ای به این شهر سبب شده نگاه کلانی هیچ‌گاه وجود نداشته باشد.

وی رویکرد شورای شهر و شهرداری را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و افزود: نگاه شورا و شهرداری به پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های اصلی شهر، خارج از نگاه منطقه‌ای به این پروژه‌ها است، و با آنکه هرکدام از اعضا تعلقاتی به هریک از مناطق قم دارند اما سعی شده که اولویت‌های شهر مدنظر قرار گیرد و نگاهی عدالت محور به توسعه مراکز خدماتی، مراکز فرهنگی، فضای سبز در سطح مناطق اتفاق بیفتد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بازدید از سازمان‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام شهری از سوی اعضای شورای شهر گفت: حفاری تونل خط A مترو تقریباً تمام‌شده و مصوبه خط B مترو نیز از شورای عالی ترافیک کشور دریافت شده است و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مصوب شد که بحث تونلینگ این خط نیز به قرارگاه خاتم الانبیا(ص) واگذار و به‌زودی آغاز می‌شود.

وی گفت: درصدد هستیم تا پایان سال 97، حداقل 4 ایستگاه از خط Aمترو را راه‌اندازی کرده و در اختیار شهروندان قرار دهیم، ایستگاه میدان مطهری، ایستگاه سوم خرداد و ایستگاه معصومیه در حال کار است تا این امر محقق شود.

مسکری با انتقاد از تصمیمات برای بافت تاریخی شهر قم تصریح کرد: در شورای عالی شهرسازی بدون مطالعه 315 هکتار از شهر را فریز کرده و به‌عنوان بافت تاریخی مطرح می‌کنند، درحالی‌که اصلاً این اقدام کارشناسی شده نبوده و برخی از این نقاط نه‌تنها سبقه تاریخی نداشته و حتی شکل آن نیز تغییریافته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار