معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد مطرح کرد
معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: تلاش دستگاه‌های فرهنگی استان یزد برای انتقال فرهنگ شهادت به نسل آینده و دانش آموزان است.
کد خبر: ۵۶۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 13 February 2018

به گزارش تابناک یزد، علی سرداری پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره ملی شهید شاخص بسیج دانش‌آموزی، گفت: کسانی که با خون خود و جان خود توانستند نظام را در آن برهه از زمان نگه‌دارند که این امروز به برکت خون شهداست که نظام ما پابرجاست و همچنان تداوم داشته و بر همه ما مسلم است که باید در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: تمام تلاش دستگاه فرهنگی و سپاه پاسداران این است که فرهنگ شهادت را به نسل آینده انتقال داده و بازندگی دنیایی شهدا آشنا شوند که راهی برای ملکوتی شدن آن‌ها را باز کرد.

بنابه گزارش خبرگزاری فارس از یزد، معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به اینکه باید این ارتباط رابین این دو نسل برقرار کنیم و هرروز مدارس و دانش آموزان ما این مسیر را ادامه می‌دهند، تصریح کرد: روزهای دوشنبه تمام مدارس صبحگاهی بنام صبحگاه شهدا که وصیت‌نامه‌ای از شهدا، فرازهایی از دل نوشته‌هایی برای شهدا را قرائت می‌کنند و در اکثر مدارس محفل انس با شهدا رادارند.

سرداری با اشاره به اینکه ان‌شاءالله بتوانیم این ارتباط معنوی را در این دو نسل حفظ کنیم و این نیست مگر آنکه دست‌به‌دست هم دهیم و اتفاق خیلی خوب را داشته باشیم، عنوان کرد: هرچند همه شهدای ما شاخص و الگو هستند اما هرساله به تعداد که یک نمادی داشته باشیم امسال کوچک‌ترین شهید را ازنظر سن و سال در استان یزد، انتخاب‌شده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برای استان یزد افتخار است که میزبان این مراسم بزرگ باهمت سپاه پاسداران، بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی و همه عزیزانی که ارتباط داشتند برگزار می‌شود که یک مراسم ارزشمند در استان و در کشور رقم بخورد و ما امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق بتوانیم حداقل یک‌قدم بسیار کوچکی درراه بزرگی که این شهدا داشتند را برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار