استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد
به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این موزه‌ها می‌تواند شکاف نسل‌ها را بهبود بخشد و چه بهتر که به این موزه‌ها اهتمام و توجه شد.
کد خبر: ۵۶۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 04 February 2018
  به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این موزه‌ها می‌تواند شکاف نسل‌ها را بهبود بخشد و چه بهتر که به این موزه‌ها اهتمام و توجه شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مسوولان باید در عمل احترام به جایگاه ایثارگران و شهدا را نشان دهند نه اینکه فقط حرف بزنیم.

وی با اشاره به دوران استانداری آقای عبدالعلی‌زاده در استان اظهار کرد: در دهه ۷۰ یک پارک موزه کوچک در کرمان راه‌اندازی شده بود ولی هنوز ایده‌ای برای این موضوع نبود و قرار بر این شد تا در سفری به مسکو، برای بازدید از باغ موزه این شهر اقدام کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در باغ موزه مسکو،بازدید پنج روزه هم کم بود زیرا برای هر عملیات مساحت زیادی را اختصاص داده‌اند و ریز به ریز عملیات در آن محل بیان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه باغ‌موزه مسکو سبقه ارزش‌های دینی نداشته بلکه دارای سبقه ملی است ولی به قدری برایشان اهمیت دارد که بتوانند یادآور چیزهای زیادی باشند و به همه نسل‌ها انتقال دهند،البته استقبال زیادی هم داشت.

تنها راه قدردانی از برگ زرین هشت سال دفاع مقدس، انتقال فرهنگ آن است

خدابخش با تاکید به اینکه هشت سال دفاع مقدس زرین‌ترین برگ تاریخ ایران است و باید قدر آن را بدانیم،گفت: تنها راه قدردانی از این دوره انتقال فرهنگ آن است که باید به همه نسل‌ها گفته شود.

وی تصریح کرد: چرا باید کشورهای دیگر از سبقه ملی خود به عنوان جذب گردشگر استفاده کنند ولی ما با وجود چنین افتخارات بزرگی که با دست خالی هشت سال دفاع مقدس را به پیروزی رساندیم، چنین فرصت را از دست دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: قرن‌ها باید بگذرد تا علاوه بر خسارات مادی بتوان خسارت جانی و معنوی را جبران کرد و فرماندهی مانند باکری به ما بدهد.

وی بیان داشت: شجاعت، شهامت و غیرت دفاع مقدس باید سرلوحه نسل جدید است.

خدابخش با اشاره شکاف نسل‌ها گفت: آن طرف دنیا دیوانه‌ای به تحریک جوانان پاک و ساده ما دست می‌زند تا برای براندازی اقدام کند و وظیفه ماست تا با ارزش‌های دفاع مقدس شکاف بین نسل‌ها را پر کنیم.

وی با تشکر از شهرداران و استانداران سابق استان، اعضای شورا شهر و نیروی‌های مسلح در زمینه احداث باغ‌موزه دفاع مقدس ابراز کرد: این موزه پروژه چندین سال پیش است و بیش از ۲۵ میلیارد تومان پول هزینه آن شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اجرای چنین طراحی‌هایی عشق می‌خواهد، قلب طاهر و نیت خالص باید داشت.

۶۸ هکتار از موزه را با چنگ و دندان نگه داشته‌ایم

وی متذکر شد: مشکل اصلی این پروژه این است که بعدها برای متراژ موزه هر روز یک مالک پیدا می‌شد که فقط همین ۶۸ هکتار از موزه را با چنگ و دندان نگه داشته‌ایم.

خدابخش گفت:امید است از نظر نرم افزاری نیز هر چه سریع‌تر این موزه را تجهیز کنیم و از ارزش‌ها و یادگاران هشت سال دفاع مقدس بهره بگیریم.

ضرورت جاری بودن افکار مدیریتی شهید باکری بین مدیران 

وی با اشاره به حس مدیریتی شهید باکری زمانی که اقدام به بازگشت پیکر برادر شهیدش شد، تاکید کرد: این شهید والامقام برای برگرداندن پیکر برادرش با جدیت گفت آیا برای همه شهدا چنین امکان بازگشتی هست، اگر نیست نیازی نیست فقط برای پیکر برادر من اقدام شود، حال باید سوال کرد آیا چنین افکاری در حال حاضر بین مدیران وجود دارد؟

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید به استفاده از ظرفیت باغ موزه برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد:آزاده‌ای که ۹ سال در اسارت بوده،مادرانی که چند فرزندش شهید شده،همسران جانبازهای ۷۰ درصد و مسائلی از این دست چیز کمی نیست که از آنها ساده گذشت.

وی اذعان داشت: ما مسوولان باید در عمل احترام به جایگاه ایثارگران و شهدا را نشان دهیم و نه اینکه فقط حرف بزنیم.

تنها حرف نزنیم عمل کنیم

خدابخش اضافه کرد:مدیران با مدیریت و رفتار خود باید دِین‌شان را ادا کنند، با حرف زدن هیچ کاری به سرانجام درست نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برای ما با ارزش است که افراد و فرماندهان از خاطرات خود در این باغ موزه بگویند،گفت: قطعاً این موزه فرهنگی مبارک و پربرکت خواهد بود.

گزارش فارس حاکی است، مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی صبح امروز در لحظه افتتاح مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان  با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، با اهدای سلام مردم آذربایجان به ریاست جمهوری و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: امروز این موزه در حضور مسوولان شهر و خانواده شهدا افتتاح شد.

وی افزود: پروژه بسیار خوب پارک موزه دفاع مقدس در زمینی به وسعت ۷۰ هکتار،زیربنای  5 هزار و ۶۰۰ متر مربع،اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی و با عشق و علاقه قرارگاه خاتم‌الانبیا و با اجازه ریاست جمهوری از امروز کار خود را آغاز می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار