کد خبر: ۵۵۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶ 30 January 2018

تابناک گیلان / نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در آخرین پست اینستاگرامی خود تصاویری از حاشیه اولین جلسه بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ در صحن علنی مجلس به اشتراک گذاشت.

 

 

 

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامى، با اشاره به مشکلاتی که امروز برف تهران برای مردم ایجاد کرد گفت: دوستان ما در شهرداری تهران زحماتی کشیده اند اما این زحمات و اقدامات کافی نبوده است، اگر امکانات آنها ضعیف است و این امکانات برای این برف سنگین کافی نبود باید از قبل برنامه ریزی می کردند چرا که توقع مردم این بود که حداقل خیابانهای اصلی لایروبی می شد.

نعمتی اظهار داشت: شکستن درخت ها و حوادثی از این قبیل به گونه ای مردم را دچار اضطراب کرده است شهرداری باید در این موارد تدبیر ویژه داشت نه اینکه مردم اینگونه غافلگیر شود.

این نماینده پایتخت در مجلس با تاکید بر اینکه در تهران مدیریت جامع و یکپارچه وجود ندارد گفت: در حال حاضر هر کدام از دستگاههای خدمات رسان در تهران کار خودشان را بدون اینکه از مدیریت منسجمی برخوردار باشند انجام می دهند و چون مدیریتی وجود ندارد لذا کارها نیز به چشم نمی آید.

وی تصریح کرد: در چنین بحران هایی شهرداری متولی است و مسئولیت بحران را بر عهده دارد البته شاید ابزار کار برای شهرداری نیز فراهم نبوده است.

این نماینده تهران با تاکید بر هماهنگی بین دستگاههای مختلف گفت: دستگاههایی همانند اداره برق، آب و مخابرات با شهرداری هماهنگ نیستند و مدیریت و هماهنگی بین آنها وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید متولی در این زمینه مشخص باشد گفت: ما معتقدیم متولی کلانشهری همانند تهران شهرداری است و باید همه دستگاهها نیز از این مدیریت تبعیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تداخل وظایف و خدمات در تهران وحشتناک است و نبود مدیریت ایراد بزرگی است که متاسفانه باعث این مشکلات در شهر تهران می شود.

 

 

 

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه نشست علنی روز هشت بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در خصوص سناریوی جدید نیکی هیلی درباره بررسی لاشه موشکی که قرار است فردا کلید بخورد، گفت: تلاش مذبوحانه ترامپ برای ارائه چهره واقعی نوعی آب در هاون کوبیدن است. در سفر بروکسل که به دعوت پارلمان اروپا و با حضور 12 نماینده از کشورهای مختلف از جمله اروپایی انجام گرفته بود و روز گذشته به پایان رسید دید مثبت نسبت به آمریکا و ترامپ حتی در بین نمایندگان اروپایی هم ندیدم.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتقاد به عملکرد ترامپ و سیاست داخلی و منطقه ای وی به امری فراگیر تبدیل شده بنابراین آن ها تلاش می کنند با تاثیرپذیری از رژیم صهیونیست چهره منفی از ایران را ترسیم کنند در واقع این سناریو برگرفته از پروژه مثلث وار اسرائیل، آمریکا و عربستان است.

وی در خصوص تجزیه سوریه در سناریوی جدید گفت: به نظر این تلاش مذبوحانه است اما جمهوری اسلامی ایران قویا از تمامیت ارضی سوریه دفاع می کند کما اینکه در طول سال های گذشته نیز یکی از اهداف دفاع از مردم و کشور سوریه بوده که در بخش هایی هم به نتیجه رسیده ایم.
بروجردی ادامه داد: آمریکا با این عملکرد خود نشان داد همچنان از تروریست و ایجاد ناامنی و تجزیه کشورها حمایت می کند هرچند معتقدیم به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام سپاه پاسداران در برخورد با گروه های تروریستی در غرب کشور یادآور شد: تلاش این گروه ها در طول سال های گذشته با هدف نفوذ در داخل کشورمان است در واقع به گروه هایی ماموریت می دهند که به طور ویژه داعش در این زمینه فعال است البته از این نمونه اقدامات سپاه پاسداران بسیار است که توانسته اند موفق شوند، البته وزارت اطلاعات و نیروهای مرزی نیز موفقیت هایی در این خصوص کسب کردند.

وی افزود: این چالش را با توجه به بحران های حاضر در منطقه در آینده نیز خواهیم داشت اما این گروه های تروریستی نتوانستند اقدامی انجام دهند و سپاه پاسداران با موفقیت عملیات آن ها را خنثی کرد.

 

 

 

سید فرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: در مراسم رونمایی از اساسنامه مجمع ملی سمن های جوانان در سخنان کوتاهی به موارد ذیل اشاره داشتم: علی رغم اختصاص ۲۷صدم مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش و جوانان، این بودجه به درستی تخصیص داده نشده است.  پیگیری مسائل و مشکلات جوانان به درستی به سطوح دیگر دولت انتقال پیدا نکرده و با چالش جدی در ستادهای ساماندهی امور جوانان در برخی استانها رو به رو هستیم.  علی رغم تاکید بر انتخاب دستیار جوان‌ در وزارت‌خانه ها برخی از جوان‌یاران با سنین بالا به جای جوانان انتخاب می‌شوند. منتظر هستیم تا موانع موجود در انتصاب مشاوران جوان هرچه سریع تر برطرف شود.

 

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس شوراى اسلامى، در اینستاگرام شخصی اش رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ را فرصت تلقی کرد و گفت: در این فرصت نقاط منفی را بررسی و نقاط قوت بودجه را اصلاح خواهیم کرد.

یوسف نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رد کلیات لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی، گفت: بر اساس ماده 186 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق بودجه باید گزارش جدید لایحه را اعلام کند، این اقدام نیز تنها برای یک بار می‌تواند انجام گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود  تصریح کرد: نمایندگان مخالف نقطه نظرات خود را در این زمان مقرر باید به کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد و پس از بررسی گزارش جدید تنظیم و نهایی خواهد شد. البته باید توجه داشت آنچه در صحن علنی رد شد لایحه بنا بر پیشنهاد کمیسیون تلفیق بودجه بوده و نسبت به لایحه پیشنهادی دولت از تفاوت‌هایی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه رد کلیات لایحه بودجه حق نمایندگان در صحن علنی است، افزود: لایحه بودجه سال 97 از شفافیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود، این لایحه در مَدنظر همه قرار گرفت؛ به نوعی که همه به راحتی آن را مورد نقد قرار دادند و اظهارنظرهای خوبی هم در مورد لایحه مذکور انجام گرفته است.

یوسف نژاد با تاکید بر استقبال از نظرات و پیشنهادات نمایندگان مجلس در خصوص لایحه بودجه سال 97، گفت: رد کلیات بودجه سال 97 در صحن علنی را نوعی فرصت تلقی کرده لذا برای بازنگری، بررسی مجدد لایحه، رسیدگی به نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت لایحه آمادگی لازم داریم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون تلفیق هم اکنون جلسه‌ای را پیرامون لایحه بودجه سال 97 برگزار خواهد کرد و در فرصت اندک قانونی (72 ساعت) باید موارد و پیشنهادات را بررسی کنیم.

 

 

 

سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، از صدور دستورات لازم برای تسریع در احداث درمانگاه تامین اجتماعی تنگستان و مجتمع ورزشی کارگران خورموج و اهرم توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب اعتبار اجرای طرح هادی روستاهای خیاری، سالم آباد، گورک خورشیدی، بوالخیر، درازی و ملگل خبر داد.

 

 
 

 

علی اسدی نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، در خصوص توسعه فعالیت‌های صنایع معدنی کشور، اظهار داشت: مدیریت بخش فولاد کشور توانسته است توسعه و اکتشاف معادن را ارتقاء دهد و این مسائل را در سیاست‌های خود داشته است اما در زمینه مس موفقیتی نداشته‌ایم. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم اکتشاف و توسعه معادن بخش فولاد کشور را نیز در بخش مس اجرا کنیم، گفت: در حال حاضر در زمینه اکتشاف و توسعه معادن مس مشکلاتی وجود دارد و علت آن نیز به مدیریت‌های موجود و شرایط اقتصادی برمی‌گیرد، مدیریت قدرتمند آن است که فضا را برای توسعه و اکتشاف معادن آماده کند. نماینده مردم شهرباباک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید منابع خارجی را در بخش مس وارد کنیم، ادامه داد: با انجام چنین اقداماتی می‌توانیم شاهد افزایش اشتغال باشیم و توسعه معادن و صنایع تولید مس باشیم، افزایش میزان تولید فولاد کشور محصول افزایش اکتشافات است. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه توسعه و افزایش تولید محصول فولاد چه تاثیری در صنایع دیگر دارد، خاطر نشان کرد: افزایش تولید فولاد در کشور موجب افزایش اشتغال و ارزش افزوده شده است.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پست زیر نوشت: صحبت‌های آقایان نوبخت، زنگنه و آذر را شنیده‌ام. در چنین شرایطی که ذهن قاطبه مردم منفی است نباید کاری کرد که دیوار این بی‌‌اعتمادی بلندتر شود. بر این باور نیستم که باید به مردم خلاف واقع گفت و بسیار و به‌شدت مخالف خلاف‌گویی به مردم هستم ولی انتظار می‌رفت  دیوان محاسبات قبل از اینکه خروجی گزارش تفریغ بودجه سال 95 را رسانه‌ای کند و بازتاب بیرونی این‌چنینی داشته‌باشد مکاتباتی هم با  قوه مجریه و مسوولان ذی‌صلاح انجام می‌داد. در واقع باید صبر می‌کرد تا دولت دفاعیه خود را با دیوان محاسبات کشور درمیان بگذارد. شخصا پرونده‌ای از دیوان محاسبات دریافت کردم اما پیش از آنکه سوال از وزیر مربوطه را در  صحن علنی مجلس مطرح کنم... با وزارتخانه مورد نظر ارتباط برقرار کرده و سوالات را با متولیان امر در میان گذاشتم. پاسخ‌هایی هم دریافت کردم. با این حال صبر کردم و این موضوع را در صحن مجلس مطرح نکردم تا آن  وزارتخانه با  دیوان محاسبات مشکل را برطرف کند. در نهایت اما مرجع اصلی دیوان محاسبات است.
در این مورد هم باید با برگزاری جلساتی این اختلاف محاسباتی حل شود. این موضوعی است که در شرع ما هم بر آن تاکیده شده است. اگر یک نفر محکوم به اعدام هم باشد فوری اقدام به  اعدام او نمی‌کنند بلکه قاضی به او فرصت دفاع می‌دهد، حتی اگر 20 شاهد هم وجود داشته‌باشد اول متهم دفاعیه ارایه کند و بعد هیات منصفه رای صادر می‌کند.
مقطع زمانی فعلی جای تنش‌های مالی و پولی که ذهن مردم را خراب کند، نیست. ما نباید از ملت چیزی را پنهان کنیم اما باید اول موضوع را حل و فصل کنیم وقتی به قطعیت رسیدیم آن زمان با مردم در میان بگذاریم. وقتی هنوز هیچ چیز قطعی نشده است و همچنین هنوز به دولت اجازه دفاع داده نشده چرا باید گزارشات دیوان محاسبات انعکاس داده‌شود. پیش از این باید اگر ابهاماتی وجود داشته به مسوولان ذی‌ربط ارجاع می‌شده تا اطلاعات لازم هم در اختیار دیوان محاسبات قرار گیرد.
آقای لاریجانی از جایگاه رییس مجلس دستور پیگیری این موضوع را داده است با این حال هنوز این بحث در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی نشده اما انتظار می‌رود که این مساله با تکیه بر آخرین اطلاعات برنامه و بودجه حل و فصل شود. به نظر می‌رسد در ارایه اطلاعات کمی تعجیل شده اما این تعجیل‌ها برای نظام هزینه‌بردار است. الان در رسانه‌های خارجی با آب و تاب به این موضوع می‌پردازند و حتی اگر بعدا طی نشست‌هایی این اختلاف محاسباتی حل شود مردم تصور می‌کنند چون مسوولان متوجه بازتاب منفی شدند این ماجرا لاپوشانی شد یا به اصطلاح قضیه جمع شد. 

 

 

 

وی در پست هایی دیگر تصاویری از بازدیدش از مجموعه تجاری نیک افعال، مراسم آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با حضور وزیرتعاون ،کار و رفاه اجتماعی و تصویری از نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی با شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر کرد.

 

 
 
 

 

سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه صنعت ساختمان درگیر تاثیرپذیری از نوسانات بازار ارز شده است، عنوان کرد: تعلل دولت در ساماندهی بازار ارز جبران خسارت های آن را سخت و هزینه‌بر می کند.

افضلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر و ارزیابی آثار آن در بازارهای مختلف، گفت: بازار مسکن یکی از بازارهایی است که در پی نوسانات نرخ ارز درگیر تغییراتی شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صنعت ساختمان و بازار مسکن درگیر مولفه های بسیار زیادی است، افزود: با توجه به اینکه در صنعت ساختمان از طیف وسیع مصالح ساختمانی، نیروی انسانی زیاد و سایر موارد استفاده می شود که هر یک از این ها طیف وسیعی از پارامترهای مختلف را درگیر خود می کند به تبع نوسانات قیمت ارز در این صنعت خیلی محسوس تر خواهد بود.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نوسانات نرخ ارز تاثیر بسیار زیادی در قیمت مصالح ساختمانی نوین و همچنین تولیدات داخلی که تامین مواد اولیه آن از سایر کشورها لازم است دارد.
افضلی با تاکید بر اینکه نوسانات ارز در همه جای دنیا در تولیدات داخلی نیز تاثیر است، گفت: اکنون افزایش قیمت ارز و نوسانات موجود از یک طرف در افزایش قیمت تاثیر گذار بوده و از طرف دیگر نوسانات بازار ارز به علت جو بی اعتمادی که در ثبات بازار ایجاد کرده در رکود مسکن هم تاثیر گذاشته است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تاثیر نرخ ارز بر بازار مسکن دو سویه خواهد بود، افزود: قطعا افزایش نرخ ارز به دلیل اینکه در خرید بسیاری از مصالح ساختمانی ارز دخیل است تاثیر مستقیم خواهد داشت که در نهایت این اثر گذاری خود را در صنعت ساختمان و قیمت نهایی نشان می دهد.وی با تاکید بر اینکه نوسانات شدید نرخ ارز وعدم پیش بینی آینده بازار رکود مسکن را عمیق تر می کند، گفت: متاسفانه در پی نوسانات نرخ ارز بسیاری از سرمایه گذاران حوزه مسکن اعتماد خود برای حضور در این عرضه را از دست داده و در این بازار حاضر نمی شوند که تبعات عدم حضور سرمایه گذار رکود بی سابقه در بازار است.

 

 

 

محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، از سخنرانی اش در همایش شفافیت و رسانه خبر داد.

 

 

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی،درخصوص بخش‌نامه آموزش و پرورش استان همدان مبنی بر ممنوعیت حضور دانش‌آموزان ابتدایی در گلزار شهدا گفت: ایثارگران و شهداء اصحاب ابی عبدالله(ع) هستند و بزرگترین کاره فرهنگی ما ادامه راه آنها توسط آموزش نسل های بعدی است.
 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود امنیت یک ارزش در کشور ماست و قطعا محصول رشادت ها و جان فشانی های ایثارگران و شهدا میباشد چگونه الگویی والا تر و مهمتر از شهدا می توانیم برای فرزندانمان بیابیم. 
 امیر خجسته با اشاره به اینکه در اعتراض به این بخش نامه عجیب به وزیر آموزش و پرورش تذکر داده شد و خواستار دقت در انتخاب مدیران شده ایم گفت : مدیران باید به گونه ای قدم بردارند که منطبق بر اصول اعتقادی انقلاب و کشور باشد.
 نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : وقتی کشور ایران وفرزندانمان شادی را مدیون شهدا هستند منع بردن دانش آموزان به گلزار یک کج فهمی بیش نیست.

 

 

 

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، پست زیر را در صفحه شخصی اش منتشر کرد.

 

 

 

 فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شوراى اسلامى، تصاویری از حضورش در همایش نگاهی به آینده منتشر کرد. وی در این همایش مطرح کرد: 

برای توسعه کشور و اندیمشک نباید نگاهی سیاسی و حزبی داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اندیمشک، فریدون حسنوند در همایش نگاهی به آینده اظهار کرد: رفع مطالبات مردم و حرکت در مسیر توسعه با اقدامات سیاسی و حزبی صورت نمی گیرد.

وی با توجه به نقش مهم همه افردا برای توسعه شهرستان افزود: برای توسعه اندیمشک همه دارای جایگاه و نقش یکسان هستند و باید با وحدت همدلی و برنامه ریزی در مسیر توسعه گام برداریم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: امروزه بیکاری مهم ترین مشکل و نیاز جوانان است و مسئولین باید با حرکت جهادی و تلاش شبانه روزی در صدد رفع این نیاز مهم باشند.

فریدون حسنوند با اشاره به اینکه لازمه پیشرفت حرکت هماهنگ وبابرنامه است بیان کرد: ما باید برای برون رفت از مشکلات کنونی و حرکت در زمینه توسعه پایدار شهرستان ضمن شناسایی مطالبات به دنبال شناسایی ظرفیت ها و جذب سرمایه گذار باشیم.

وی افزود: امروز برای توسعه اندیمشک باید چشم انداز توسعه طراحی شود و ۳۰ پروژه اشتغال زایی حرکتی در راستای چشم انداز است.

 

 

 

حسنوند در پستی دیگر خبر داد:  پروژه اشتغالزایی در اندیمشک اجرا می شود.

 

 

 

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام تصاویری از آیین افتتاح اولین مرکز فوق تخصصی دیابت و بیماری های متابولیک شهرستان کاشان و سخنرانی اش در جمع نمازگزاران آستان مقدس محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل منتشر کرد.

 
 

 

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، در جدیدترین پست اینستاگرامی اش تصویری از بوسه وزیر کار و‌امور اجتماعی بر دستان کشاورز لنگرودی به اشتراک گذاشت.

 

 

 

وی در پست هایی دیگر تصاویری از نشست اش با رئیس سازمان صدا وسیما کشور، جلسه بررسی تله کابین و سورتمه لنگرود، جلسه کار گروه اشتغال و رفع موانع تولید و تصاویری از دیدارهای مردمی اخیرش منتشر کرد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار