معاون استاندار قزوین خبر داد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: اعتبارات پروژه‌ دهیاری‌های استان در دهه فجر سال جاری به 104 میلیارد تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۵۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 29 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابنام از قزوین، علی فرخزاد در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری به مناسبت فرارسیدن ایام‌اله دهه فجر با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد توسعه در مناطق روستایی نسبت به سنوات گذشته پررنگ‌تر بوده و از سال 92 حدود 10 میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌های دهیاری‌ها در دهه فجر بوده که طی سال جاری به 104 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: رویکرد دولت بر این است تا توسعه مناطق روستایی را در زیرساخت‌ها و در موضوعات سرمایه‌گذاری و اشتغال مدنظر قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: دولت در قالب بسته‌های بانکی، 400 میلیارد تومان در بحث اشتغال در نظر گرفته است، علاوه بر آن تا پایان سال حدود 60 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت با تسهیلات کم‌بهره در اختیار روستاییان قرار داده است.

فرخزاد یادآور شد: قیمت زمین، مسکن و اجاره‌ها در استان رتبه اول تا چهارم بوده و امروز کاهش پیدا کرده و به 10 تا 12 رسیده و رکود مسکن در قزوین نسبت به سایر شهرها بیشتر است.

این مسؤول به نیروگاه شهیدرجایی اشاره کرد و گفت: برای این نیروگاه 95 درصد از ایام سال، سوخت گاز استفاده می‌شود و با پیگیری‌ها صورت گرفته سوخت مازوت استفاده نیم‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین به واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در این زمینه توانستیم در سال گذشته رتبه نخست کشوری را کسب کنیم که از امتیازات استان است.

فرخزاد توضیح داد: در راستای بهره‌مندی از بخش خصوصی توانستیم از جمله پروژه‌های ورزشی در استان به ویژه استخر ورزشی در شهر شال که سال‌ها متوقف شده بود، با همکاری بخش خصوصی تأسیسات آن نصب شده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مطرح کرد: در پروژه‌های فرهنگی، ورزشی و مختلف عمرانی به تعداد محدود به بخش خصوصی واگذار شده تا با همکاری و جذب سرمایه‌گذار به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار