کریمی‌کیا:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از راه اندازی کمپین سلامت برای ارتقای آگاهی و خود مراقبتی مردم در فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ 24 January 2018

محمد صادق کریمی‌کیا در نشست با مدیران مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز و اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری، با اشاره به این که بسیاری از بیماری ها با خود مراقبتی قابل پیشگیری است، گفت: متاسفانه سطح سواد سلامت مردم خوزستان پایین است و به گفته کارشناسان تنها 30 درصد شهروندان از سواد سلامت برخوردارند در حالی که سواد سلامت یکی از مولفه‌های مهم در افزایش سطح سلامت جامعه است.

وی به ضرورت استفاده از رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما برای انتقال فرهنگ سلامت تاکید کرد و افزود: باید با برنامه ریزی مدون و هماهنگی بین بخشی ارگان هایی مانند شهرداری ها، دانشکده های علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان به ارتقای سواد سلامت عمومی کمک کنیم.

کریمی کیا اذعان داشت: خوشبختانه به مدد فضای مجازی در سال های اخیر اقدامات قابل قبولی برای افزایش سواد سلامت استان انجام شده است ،در همین راستا هم زمان با آغاز هفته پویش ملی مبارزه با سرطان، کمپین سلامت با هدف ارتقای آگاهی و خود مراقبتی مردم با همکاری علوم پزشکی جندی شاپور اهواز راه اندازی می شود.

این مقام مسئول همچنین استقرار پایگاه های سلامت به مدت یک هفته در پارک های پر ازدحام اهواز را از دیگر اقدامات در حوزه بهداشت و سلامت عنوان کرد و ادامه داد: در این مکان ها سنجش میزان قند خون، فشار خون و برخی آموزش ها به طور رایگان به مردم ارائه می شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان با اشاره به این که هر چه آگاهی مردم در حوزه سلامت افزایش یابد به همان میزان تشخیص زودرس، درمان و کنترل انجام می شود، تاکید کرد: ارتقای سواد سلامت جامعه نیاز به آموزش دارد که منجر به حذف رفتارهای مخاطره آمیز و جایگزینی رفتارهای درست خواهد شد.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار